Catering dietetyczny Warszawa

Dieta low-carb, czyli bez węgli da się żyć!

Kilka lat temu panowała moda na dietę niskowęglowodanową. Znana była ona także pod takimi nazwami, jak dieta optymalna, kosmonautów, lotników,  czy dieta Atkinsa. Teraz powróciła pod nazwą dieta LCD (z ang. Low-Carb-Diet). Od września 2016 catering Pomelo włączył ją do swojej oferty. Dobrze wiemy, że może być ona skuteczną pomocą w dotarciu do ostatecznego celu na wadze. Ale nie tylko!

Nie taki diabeł straszny…

Popularność stosowania diet białkowo-tłuszczowych osłabła, kiedy ośrodki badawcze zaczęły ostrzegać przed ich negatywnym wpływem na serce i resztę układu krążenia. Jednak naukowcy nie przestali się nimi interesować. Dzięki temu po paru latach ukazały się nowe wyniki badań, pokazujące, że dieta low-carb może przynieść też wiele korzyści. Lepsze samopoczucie i poprawę wyników leczenia po diecie ubogiej w węglowodany mogą uzyskać osoby z:

  • chorobami układu nerwowego, m.in. padaczką, chorobą Alzheimera, chorobą Parkinsona oraz SM (stwardnieniem rozsianym),
  • zespołem jelita nadwrażliwego, zapalnymi chorobami jelit oraz walczących z pasożytami przewodu pokarmowego,
  • insulinoopornością, czyli zaburzeniem gospodarki węglowodanowej, które wynikają z niewłaściwej odpowiedzi tkanek na działanie insuliny. To niebezpieczny dla zdrowia stan, który bez odpowiedniej diety może doprowadzić do rozwoju cukrzycy.

Na czym to polega?

Główną zasadą diety low-carb jest unikanie cukrów pod każdą postacią. Z tego powodu w naszej diecie pudełkowej w wersji LCD nie ma w produktów zbożowych, czyli pieczywa, płatków zbożowych, kasz, ryżu, makaronu oraz  mącznych dań (naleśników, racuchów, placków). Zawiera ona jednak pełen asortyment produktów dozwolonych w niskocukrowym menu, czyli:

  • mięso, ryby, jaja oraz mleko i jego przetwory,
  • warzywa liściaste (sałaty, szpinak, różne rodzaje kapusty), warzywa korzeniowe (m.in. pietruszka, seler, marchew, burak), grzyby (pieczarki oraz grzyby leśne),
  • orzechy, pestki i nasiona, które dodajemy do zup, koktajli i sałatek,
  • dobrej jakości tłuszcze (oliwa, masło, oleje: rzepakowy, kokosowy, lniany).

A co z owocami? Choć są dość bogate w cukry, to można je włączać w diecie low-carb, ale w niedużych ilościach, czyli do max. 150 g owoców dziennie. Pomelo dieta  w wariancie  low-carb stosuje przede wszystkim owoce leśne, czyli maliny, truskawki, borówki, jagody, jeżyny, poziomki.

Uwaga: Dieta low-carb nie jest polecana wszystkim. Nie powinny jej stosować:

  • dzieci i młodzież (z wyjątkiem tych, chorujących na padaczkę)
  • kobiety ciężarne i karmiące piersią,
  • osoby ze skłonnością do dny moczanowej,
  • osoby, u których stwierdzono miażdżycę i inne choroby układu krążenia (np. nadciśnienie, zakrzepica)
  • osoby, które mają problemy z nerkami lub wątrobą.

Jeśli nie masz pewności, czy możesz wypróbować na sobie dietę low-carb, skontaktuj się z zespołem Pomelo – pomożemy Ci podjąć decyzję dobrą Twojego zdrowia, samopoczucia i efektów na wadze. 😉