Skontaktuj się z nami:

10 000 kroków dziennie – czy rzeczywiście działa?

Liczba 10 000 kroków dziennie urosła do miana magicznej. Skąd wzięła się ta wartość i czy rzeczywiście wykonując 10 tysięcy kroków każdego dnia będziemy tracić na wadze? W dzisiejszym wpisie nie tylko odpowiemy na te pytania i prześwietlimy ilość kroków oraz zasady jakie się nimi kierują, ale również nakierujemy jak wykorzystywać metodę mierzenia kroków do monitorowania swojej aktywności.

Pierwszy na świecie krokomierz.

Tak naprawdę 10 tys. kroków dziennie, to liczba która powstała bardziej na potrzeby marketingowe, niż rzeczywiście została obliczona przez naukowców. Liczba 10 000 kroków dziennie powstała na potrzeby pierwszego na świecie krokomierza, który powstał w 1965 roku. Nosił on nazwę “manpo-kei”, czyli w tłumaczeniu “10 tys. korków”. Pomimo iż na początku nie stały za tym naukowe wyliczenia, to w późniejszym czasie zaczęto robić badania wpływu ilości przebytych kroków w ciągu dnia na nasze zdrowie. Nie skreślajmy tej metody, ani nawet liczby 10 tys, ponieważ możemy to wykorzystywać na naszą korzyść.

Ile korków dziennie należy rzeczywiście wykonywać aby był widoczny wpływ na nasze zdrowie?

Przeprowadzone w późniejszym czasie badania wskazują na to, że już dzienna liczba w wysokości 4400 kroków może wpłynąć na nasze zdrowie. Natomiast warto zaznaczyć, że optymalną wartością dla większości osób będzie 7500 kroków. Osoby o większym zapotrzebowaniu energetycznym lub takie których aktywność jest większa, jak najbardziej mogą wykonywać 10 000 kroków i na pewno przyniesie to wiele korzyści. Ilość wykonywanych korków powinna być uzależniona od naszego trybu życia, wieku oraz wagi. Dla każdego inna wartość przyniesie inne korzyści. Dlatego właśnie nie ma jednej ustalonej liczby. Sami wiemy, czy obecna aktywność jest dla nas zadowalająca, czy chcielibyśmy ruszać się więcej oraz więcej spalać kalorii.

10 000 kroków ile to kcal?

Jak wyżej, ilość spalonych kalorii przy marszu zależy w dużej mierze od naszej wagi oraz wieku. Jednak przyjmuje się, że 10 tys. kroków to około 400-500 kcal. Nie trudno zauważyć, że taka wartość jest optymalna, aby zachować dzienny deficyt kaloryczny, a co za tym idzie, monitorowanie dziennej ilości przebytych kroków, może nam pomóc schudnąć oraz utrzymać prawidłową wagę.

 

 

Jakie są korzyści z monitorowania dziennej ilości przebytych kroków?

Nie ma wątpliwości, że aktywność fizyczna ma zalety. Jednak w dzisiejszych zabieganych czasach bardzo ciężko zmieścić każdego dnia trening. Codzienne monitorowanie przebytych kroków pozwoli nam za to cały czas kontrolować czy dostarczamy sobie wystarczającą ilość ruchu. Możemy to zrobić za pomocą telefonu, a jeszcze lepiej, prostej opaski na naszej ręce. Dzięki temu jednym spojrzeniem możemy zobaczyć czy przypadkiem nie powinniśmy się trochę poruszać, aby osiągnąć swój dzienny cel. Na początek nie musi to być aż 10 000 korków. Zmierz ile kroków dziennie pokonujesz i staraj się systematycznie zwiększać tą wartość. Przy 10 000 krokach będzie już naprawdę dobrze i jeśli to utrzymasz, jesteśmy pewni że kontrola wagi będzie dużo łatwiejsza.

Jak schudnąć tylko spacerując?

Utrata wagi wiąże się nierozerwalnie z deficytem kalorycznym. U każdego będzie on inny, a musimy zacząć od wyliczenia podstawowego zapotrzebowania dziennego. Jeśli jesteś naszym klientem lub zamierzasz być, nasz dietetyk (dietetyk@pomelo.com.pl), pomoże w obliczeniu zapotrzebowania i wybrania odpowiedniej dziennej kaloryczności, tak aby osiągnąć swój wymarzony cel.

Mając wyliczone dzienne zapotrzebowanie, wybraną dietę z odpowiednią ilością kalorii, wystarczy, że każdego dnia będziemy monitorować i pilnować ilości przebytych kroków.

W przypadku kiedy będziemy widzieć, że nie mamy określonej ilości i daleko nam do celu, wystarczy, że zamiast windy wybierzemy schody, wysiądziemy jeden przystanek wcześniej z autobusu lub zamiast umówić się w kawiarni, umówimy się na spacer. Tak, to takie proste!

Monitorowanie motywuje.

Jeśli chcesz jeszcze łatwiej osiągnąć swój dzienny cel kroków i pomóc sobie w motywacji, zapraszamy do skorzystania z naszej promocji, w której SMARTBAND liczący kroki i puls oraz łączący się z aplikacją dajemy całkowicie za darmo. Dzięki opasce na ręce zawsze będziemy widzieć ile kroków do przebycia nam zostało, a codzienny cel będzie łatwiejszy do osiągnięcia. Codzienne spacerowanie nie tylko pozwala schudnąć, kontrolować wagę, ale znacząco obniża nasze ciśnienie krwi i w dużej mierze wpływa pozytywnie na nasz nastrój.

Stawiaj na proste rozwiązania, od cateringu zaczynając, a na spacerowaniu kończąc.

Więcej szczegółów na temat naszej promocji po kliknięciu w baner.