Co powinny je艣膰 osoby, kt贸re rzuci艂y palenie

D艂ugoletnie palenie tytoniu mo偶e przyczyni膰 si臋 do nagromadzenia licznych szkodliwych substancji w organizmie cz艂owieka. Z tego powodu, zaraz po rzuceniu na艂ogu lub nawet w trakcie tego procesu warto wyeliminowa膰 ze swojej diety produkty dodatkowo pogarszaj膮ce t臋 sytuacj臋. Przyk艂adem tego typu artyku艂贸w spo偶ywczych mo偶e by膰 alkohol lub jedzenie wysoko przetworzone, b臋d膮ce trucizn膮 powoli niszcz膮c膮 nasz organizm. Osoby, kt贸re niedawno rzuci艂y palenie s膮 r贸wnie偶 szczeg贸lnie nara偶one na kolejne uzale偶nienia, jakimi mog膮 by膰 s艂odycze, kawa lub inne u偶ywki. Z tego powodu dbanie o zdrowie po okresie d艂ugoletniego palenia tytoniu jest niezwykle wa偶ne i pozwala na naprawienie szk贸d wyrz膮dzonych w organizmie przez odk艂adaj膮ce si臋 substancje. W tym celu opracowano zbalansowan膮 diet臋 cateringow膮 od firmy Pomelo pozwalaj膮c膮 na utrzymanie prawid艂owego 偶ywienia bez konieczno艣ci samodzielnego przygotowywania posi艂k贸w.

Postaw na warzywa i owoce

Dieta niedawnego palacza powinna by膰 bogata w witaminy niezb臋dne do prawid艂owego funkcjonowania zdrowego organizmu. Idealnym 藕r贸d艂em potrzebnych substancji s膮 warzywa i owoce, szczeg贸lnie te pochodz膮ce z ekologicznych upraw wolnych od sztucznych nawoz贸w i modyfikacji genetycznych. Odpowiednia dawka witamin w ci膮gu dnia jest w stanie uzupe艂ni膰 niedobory i naprawi膰 szkody wyrz膮dzone przez odk艂adaj膮ce si臋 substancje szkodliwe, nagromadzone podczas trwania w na艂ogu. Zmiany wewn膮trz organizmu przek艂adaj膮 si臋 r贸wnie偶 na popraw臋 wygl膮du by艂ego palacza. W艂a艣ciwe 偶ywienie jest w stanie nada膰 blasku nawet bardzo zm臋czonej i poszarza艂ej sk贸rze charakterystycznej dla os贸b pal膮cych. Wp艂ywa r贸wnie偶 na stan w艂os贸w, paznokci oraz z臋b贸w zniszczonych przez wieloletni kontakt z dymem papierosowym. Zbalansowana dieta dla os贸b, kt贸re rzuci艂y palenie, potrafi zatem nie tylko wspom贸c wewn臋trzn膮 prac臋 organizmu, lecz tak偶e prze艂o偶y膰 si臋 na wygl膮d zewn臋trzny, w czym niew膮tpliwie pomog膮 艣wie偶e warzywa i owoce pochodz膮ce z dobrych 藕r贸de艂.

Woda mo偶e zdzia艂a膰 cuda

Ludzki organizm sk艂ada si臋 prawie w 70 procentach z wody odpowiadaj膮cej za jego prawid艂owe funkcjonowanie na wielu p艂aszczyznach. P艂yny pozwalaj膮 na transport spo偶ytego pokarmu, wch艂anianie warto艣ci od偶ywczych, usuwanie szkodliwych substancji, regulowanie temperatury cia艂a oraz przeprowadzanie proces贸w biochemicznych w jego obr臋bie. Z tego powodu odpowiednie nawadnianie jest niezwykle wa偶ne, nie tylko w przypadku os贸b, kt贸re rzuci艂y palenie, lecz tak偶e w przypadku os贸b 偶yj膮cych bez na艂og贸w. W艂a艣ciwy poziom wody w organizmie pozwala na usuni臋cie toksyn nagromadzonych w organizmie podczas palenia papieros贸w, a co za tym idzie 鈥 popraw臋 stanu zdrowia danej osoby. Doros艂y cz艂owiek powinien przyswaja膰 oko艂o 2 litr贸w wody dziennie, na co sk艂adaj膮 si臋 zar贸wno napoje spo偶ywane osobno, jak i p艂yny zawarte w jedzeniu. Dobr膮 alternatyw膮 dla zwyk艂ej wody niegazowanej mog膮 okaza膰 si臋 napary z zi贸艂 oraz zielona herbata bogate w witaminy i sk艂adniki mineralne przyspieszaj膮ce detoks organizmu zanieczyszczonego substancjami smolistymi pochodz膮cymi z papieros贸w. Warto r贸wnie偶 zrezygnowa膰 z napoj贸w s艂odzonych, b臋d膮cych bomb膮 kaloryczn膮 odk艂adaj膮c膮 si臋 w tkance t艂uszczowej i niszcz膮c膮 z臋by ju偶 i tak naruszone przez dym papierosowy.

Pami臋taj o b艂onniku

Witaminy i woda to tylko niekt贸re substancje potrzebne do naprawy stanu organizmu po d艂ugoletnim przyswajaniu zanieczyszcze艅 pochodz膮cych z papieros贸w. Dieta dla os贸b, kt贸re rzuci艂y palenie, powinna by膰 bogata r贸wnie偶 w b艂onnik zmniejszaj膮cy wch艂anianie cholesterolu. Jego dzia艂anie pozwala na obni偶enie st臋偶enia glukozy we krwi, co poprawia stan ludzkiego organizmu. Mo偶na go znale藕膰 w produktach pe艂noziarnistych, takich jak pieczywo razowe lub p艂atki owsiane. Z tego powodu osoby, kt贸re rzuci艂y palenie, powinny zrezygnowa膰 z chleba pszennego na rzecz jego zdrowszych alternatyw. Takie post臋powanie pomo偶e w zrobieniu ma艂ego kroku w stron臋 zdrowszego trybu 偶ycia, kt贸ry po d艂u偶szym czasie mo偶e okaza膰 si臋 niezwykle korzystny i efektywny.

Antyoksydanty r贸wnie偶 maj膮 znaczenie

Antyoksydanty, inaczej przeciwutleniacze, odpowiadaj膮 za usuwanie wolnych rodnik贸w z organizmu cz艂owieka. Ich dzia艂anie ma zwi膮zek z op贸藕nieniem procesu starzenia oraz zapobieganiem chorobom cywilizacyjnym. W przypadku diety os贸b, kt贸re rzuci艂y palenie, antyoksydanty graj膮 niezwykle wa偶n膮 rol臋. Wyst臋puj膮 one w wielu produktach spo偶ywczych, takich jak 艣wie偶e warzywa (szczeg贸lnie zielone, 偶贸艂te i czerwone) oraz owoce. Zatem je艣li jeste艣 niedawnym palaczem, zast膮p chipsy marchewk膮, a zapotrzebowanie na witamin臋 C uzupe艂nij za pomoc膮 truskawek, porzeczek lub kiwi.

Obni偶 poziom cholesterolu

Nadmiar cholesterolu wp艂ywa negatywnie na funkcjonowanie organizmu, powoduj膮c ryzyko niebezpiecznej mia偶d偶ycy. W skutecznej walce z chorobami pomog膮 Ci ryby bogate w kwasy omega 3 niezb臋dne do prawid艂owego dzia艂ania Twojego cia艂a. Podobne w艂a艣ciwo艣ci ma r贸wnie偶 mi臋so drobiowe, kr贸licze oraz ciel臋ce. Osoba, kt贸ra niedawno rzuci艂a palenie, powinna uwa偶a膰 na produkty pe艂ne nasyconych t艂uszcz贸w. Przyk艂adami tego typu po偶ywienia jest smalec, wieprzowina, fast foody i s艂odycze. Nawet cz臋艣ciowe ograniczenie takich produkt贸w mo偶e wspom贸c Twoj膮 walk臋 ze szkodami wyrz膮dzonymi przez tyto艅, prowadz膮c do oczyszczenia organizmu z nieprawid艂owych substancji. Z tego powodu nie powiniene艣 odk艂ada膰 zmian w swoim 偶ywieniu na p贸藕niej, zw艂aszcza, 偶e ich pozytywne dzia艂anie jest widoczne dopiero po up艂ywie okre艣lonego czasu.

Jedz du偶o nabia艂u

Osoby pal膮ce papierosy znajduj膮 si臋 w grupie podwy偶szonego ryzyka wyst膮pienia osteoporozy. Nawet je艣li zd膮偶y艂e艣 rzuci膰 palenie jaki艣 czas temu, istnieje szansa, 偶e w Twoim ciele w dalszym ci膮gu znajduj膮 si臋 substancje nagromadzone podczas na艂ogu.W takim przypadku powiniene艣 spo偶ywa膰 wi臋cej nabia艂u w postaci jogurt贸w, mleka lub ser贸w bogatych w bia艂ko. Korzystne mo偶e okaza膰 si臋 r贸wnie偶 jedzenie produkt贸w b臋d膮cych 藕r贸d艂em du偶ej ilo艣ci manganu. Przyk艂adem tego typu artyku艂贸w s膮 nasiona, warzywa str膮czkowe oraz 偶urawina. Za ich pomoc膮 wzmocnisz swoje kosci, minimalizuj膮c ryzyko zachorowania na osteoporoz臋.

A co, gdy nie masz czasu na samodzielne przygotowywanie posi艂k贸w

W贸wczas z pomoc膮 przychodz膮 takie firmy, jak Pomelo. Oferujemy wyb贸r diet dostosowanych do potrzeb wielu os贸b, w tym takich, kt贸re rzuci艂y palenie ca艂kiem niedawno. W naszym asortymencie znajdziesz wariant zbilansowany, pozwalaj膮cy na uzupe艂nienie wszystkich niezb臋dnych substancji od偶ywczych pomagaj膮cych w regeneracji organizmu po d艂ugoletnim paleniu tytoniu. Wysokiej jako艣ci sk艂adniki pochodz膮ce z pewnych 藕r贸de艂 pozwol膮 Ci na skuteczn膮 popraw臋 stanu Twojego cia艂a po rzuceniu na艂ogu. Du偶a dawka witamin, bia艂ka i innych niezb臋dnych substancji zapewnia skuteczn膮 regeneracj臋 zanieczyszczonego organizmu. Catering dietetyczny ma r贸wnie偶 ogromn膮 zalet臋 zwi膮zan膮 z brakiem konieczno艣ci samodzielnego przygotowywania posi艂k贸w w ci膮gu dnia. Rano przywieziemy Ci paczk臋 z zestawem na ca艂膮 dob臋, aby艣 m贸g艂 w 艂atwy spos贸b dba膰 o swoje 偶ywienie po rzuceniu na艂ogu. Wszystko to bez martwienia si臋 o utrzymanie w艂a艣ciwego bilansu sk艂adnik贸w od偶ywczych, poniewa偶 zajmiemy si臋 tym za Ciebie.

Dieta 鈥淶bilansowana鈥 to najlepszy wyb贸r dla os贸b, kt贸re chc膮 ustabilizowa膰 sw贸j spos贸b od偶ywiania i wr贸ci膰 do zdrowych nawyk贸w. Od niej mo偶na zacz膮膰, aby z czasem przechodzi膰 na diety redukcyjne (jak np. 鈥淏e Fit鈥) lub diety sportowe (鈥淪port Protein鈥, 鈥淪port Carbo鈥), dla tych kt贸rzy trenuj膮 kilka razy w tygodniu. Jedno jest pewne, dla os贸b, kt贸re rzuci艂y palenie, catering dietetyczny to bardzo dobry wyb贸r.. Takie u艂atwienie pozwala zdj膮膰 z bark贸w obowi膮zek robienia zakup贸w, liczenia kalorii i przygotowywania posi艂k贸w w tym trudniejszym czasie walki z na艂ogiem.