Skontaktuj się z nami:

Ile można schudnąć tygodniowo, a ile miesięcznie?

Zbliżające się wakacje, chęć rozpoczęcia przygody ze zbilansowaną dietą, czy zadbanie o swoje zdrowie – powodów do rozpoczęcia odchudzania są dziesiątki. Jednak aby osiągnąć wymarzony i, co najważniejsze, długotrwały efekt, niezbędne jest podejście do tego zadania z głową. Pierwszy krok jest najważniejszy, jednak opracowanie planu, którego będziesz się trzymać, to już ponad połowa sukcesu. Ile w takim razie można schudnąć tygodniowo, a ile miesięcznie, aby zrzucić kilogramy w zdrowy sposób i nie stracić dobrego samopoczucia? Podpowiadamy!

Kilka zasad zdrowego odchudzania

Aby odchudzanie przyniosło efekt, warto pamiętać o kilku podstawowych i niezwykle prostych zasadach, dzięki którym proces zrzucania kolejnych kilogramów nie będzie przysłowiową udręką. Na samym początku należy zadbać nie tylko o zbilansowaną, ale także urozmaiconą dietę – w ten sposób posiłki się nie znudzą, a Ty będziesz czerpać przyjemność z każdego kęsa. Nie masz czasu na gotowanie? Postaw na catering dietetyczny, taki jak Pomelo, w którym możesz zamówić pudełka o odpowiedniej kaloryczności. Dzięki temu nie tylko nie będziesz spędzać czasu w kuchni, ale także ochronisz się przed monotonią w jedzeniu. Gwarantujemy, że odchudzanie stanie się jeszcze przyjemniejsze i smaczniejsze!
Równie ważne jest regularne spożywanie posiłków – optymalna liczba wynosi 4-5 dziennie, w tym 3 główne i 2 przekąski. Tu ponownie pomaga catering dietetyczny, który dostarczy potrawy prosto pod Twoje drzwi. Jedynym Twoim zadaniem jest zjedzenie kolejnej porcji o wyznaczonych godzinach. Pomiędzy daniami nie zapomnij o nawadnianiu organizmu – miej wodę zawsze przy sobie i zadbaj o to, aby wypijać codziennie przynajmniej 1,5 litra. Oprócz diety warto także zadbać o aktywność fizyczną. To właśnie ona jest sekretem zrzucania kolejnych kilogramów. Jedynym efektem ubocznym jest lepsze samopoczucie i pojawiające się mięśnie. Każdego dnia dbaj również o odpowiednią ilość snu. W nocy ludzi organizm się regeneruje, a do tego udowodniono, że głęboki odpoczynek ma pozytywny wpływ na odchudzanie i przetwarzanie cukru.

Dieta a odchudzanie

Wiesz już, że dieta ma ogromny wpływ na ubywające na wadze kilogramy. Głównym celem w kuchni jest zmniejszenie ilości przyjmowanych codziennie kalorii, czyli tzw. redukcja. Co to oznacza? Powinno się spalać więcej, niż się spożywa. Brzmi banalnie, prawda? Jednak wyznaczenie optymalnej ilości składników odżywczych może stanowić nie lada wyzwanie, w szczególności dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem. W tym celu warto udać się do dietetyka lub skorzystać z oferty cateringu dietetycznego, który pomoże Ci w dopasowaniu planu żywieniowego do Twoich potrzeb. Szacuje się, że optymalnie można zmniejszyć ilość kalorii o około 400-500, jednak pamiętaj, że jest to kwestia indywidualna i należy uwzględniać także wszelkie jednostki chorobowe.

Ile kilogramów można zrzucić tygodniowo?

Warto zapomnieć o obietnicach zrzucenia przynajmniej kilku kilogramów w ciągu tygodnia – taki proces odchudzania, o ile jest w ogóle możliwy, może okazać się niezwykle szkodliwy dla Twojego organizmu. Negatywne skutki będą objawiać się nie tylko w samopoczuciu i ciągłym uczuciu głodu, ale także w problemach z koncentracją, hormonami, układem pokarmowym, a nawet odpornością. Zbyt szybkie zrzucanie kilogramów jest również częstą przyczyną tzw. efektu jojo, czyli powrotu do początkowej, a nawet większej wagi. Zalecane tempo zdrowego odchudzania wynosi około 0,5-1 kg tygodniowo, w zależności od diety i aktywności fizycznej.

Ile można schudnąć miesięcznie?

Zgodnie z zasadami zdrowego odchudzania w ciągu miesiąca można zrzucić od 2 do nawet 4 kg. Pamiętaj, że wszystko zależy od Twojego organizmu – każdy z nas reaguje inaczej, stąd też różnice w efektach osiąganych przez osoby na tej samej diecie. Jeśli mieścisz się we wskazanym przedziale, oznacza to, że proces zmniejszania tkanki tłuszczowej jest nie tylko całkowicie nieszkodliwy dla Twojego zdrowia, ale także skuteczny. W ten sposób jesteś coraz bliżej osiągnięcia wymarzonej wagi i stopniowego zmieniania nawyków żywieniowych, które pozostaną z Tobą na dłużej, niż tylko do czasu zakończenia diety.