Skontaktuj się z nami:

Po czym poznać, że jesz za mało kalorii?

Utrzymanie odpowiedniej, prawidłowej wagi w dzisiejszych czasach nie jest tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Spowodowane jest to przede wszystkim wręcz nieograniczonym dostępem do żywności. Jest to pewnego rodzaju paradoks. Często mówi się o tym, że społeczeństwo jest coraz bardziej otyłe i z problemem tym muszą radzić sobie nie tylko osoby dorosłe, ale też i coraz mniejsze dzieci. Patrząc w drugą stronę, coraz częściej zauważalnym problemem jest niedożywienie. Może być one spowodowane wieloma czynnikami i tak naprawdę ciężko jest wyciągać wnioski co do jednej z przyczyn jej powstawania. Przyjmuje się, że duży wpływ na ten stan rzeczy ma kult idealnego ciała, ale nie tylko.

Oznaki, które wskazują, że jesz zbyt mało

Przyjmowanie zbyt małej ilości kalorii a także substancji odżywczych skutkuje wieloma negatywnymi oznakami. Do głównych należy zaliczyć:

  • zmęczenie;
  • poczucie głodu;
  • wypadanie włosów;
  • poczucie zimna;
  • problemy ze snem;
  • rozdrażnienie;
  • lęki

Pierwszą i chyba najszybszą do rozpoznania oznaką jest ciągle przemęczenie. Uznaje się, że przyjmowanie dziennie mniej niż 1000 kcal może być niebezpieczne na dłuższą metę. W przypadku, gdy dana osoba uprawia różnego typu aktywności, ilość kalorii powinna być proporcjonalnie wyższa. Spożycie zbyt małej ilości energii pozwala zazwyczaj tylko i wyłącznie na utrzymanie podstawowych funkcji życiowych.

Pewnego rodzaju paradoksem jest to, że w czasach, gdy osoby z krajów rozwiniętych nie mają problemów z dostępem do żywności występuje zjawisko przyjmowania zbyt małej ilości kalorii. Oczywiście powodów jest wiele. Do jednego z głównych zalicza się jednak tak powszechny dziś kult idealnego ciała, który często doprowadza do spustoszenia w organizmie a także i wielu chorób związanych z nieprawidłowościami łaknienia a także i wieloma innymi. Wydaje się, że otyłość jest chorobą cywilizacyjna, jednak niedożywienie w krajach, w których jedzenie jest na wyciągnięcie ręki jest coraz bardziej powszechne.

Zasady zdrowej diety

Gdy tylko zbliża się sezon wiosenno – letni wiele osób rozpoczyna swoją walkę o idealną wagę. Zewsząd jesteśmy atakowani informacjami na temat tego, jakoby był to najlepszy czas na zmianę trybu życia, na wprowadzenie nowej diety, która zdziała cuda. Presji tej podlegają osoby, które mają nadprogramowe kilogramy, a także i takie, które na co dzień nie mają żadnych problemów ze swoją sylwetką. Jednak ulegając naciskom chcą jeszcze bardziej udoskonalić swój wygląd. Niestety najczęściej osoby te sięgają po restrykcyjne, wykluczające diety. Jeśli do tego dochodzi dodatkowo wysiłek fizyczny okazać się może, że przyjmowanych kalorii jest zbyt mało. Organizm reaguje na to na wiele sposobów. W pierwszej kolejności przychodzi zmęczenie, apatia, może wystąpić anemia czy wręcz depresja. Przed podjęciem swojej walki o idealną sylwetkę warto sprawdzić metody, które to sprawią, że zostanie to zrobione w sposób przemyślany i zdrowy.

Do najważniejszych zasad zdrowego odżywiania należy ilość posiłków, jaką przyjmujemy w ciągu dnia, oraz oczywiście ich skład. Istotne jest to by były to trzy podstawowe posiłki (śniadanie, obiad, kolacja) plus dwa posiłki uzupełniające (drugie śniadanie, podwieczorek). Posiłki powinny być bogate w łatwo przyswajalne białko, nasycone kwasy tłuszczowe a także węglowodany złożone, które uwalniają swoją energię wolniej. Dieta powinna być bogata w owoce i warzywa.

Catering dietetyczny – sposób na zmianę trybu życia

Bez problemu możemy uzyskać informację co do tego jak liczyć kalorie, co powinno znaleźć się na stole osoby chcącej odżywiać się zdrowo. W praktyce jednak okazuje się, że nie każdy ma przede wszystkim czas na to, aby codziennie przygotować pięć zbilansowanych a także i zróżnicowanych posiłków o optymalnej kaloryczności. Niektórzy nie mają na to czasu, inni z kolei umiejętności kulinarnych, które także są potrzebne. Co zrobić w takiej sytuacji i czy jest jakiś sposób na to, aby i tak zmienić swój tryb życia na zdrowszy? Okazuje się, że tak. Catering dietetyczny, który dziś jest coraz bardziej popularny okazuje się jednym z lepszych rozwiązań. Firmy cateringowe, posiadają w swoich ofertach zróżnicowane diety, które opracowane zostały przez ekspertów w tej dziedzinie. Różnią się od siebie kalorycznością, a także i rodzajem posiłków. Zaletą takiego rozwiązania jest znaczna ilość zaoszczędzonego czasu a także i pewność, że to co jemy jest nie tylko smaczne, ale i przede wszystkim zdrowe. Wiele osób boi się tego, że dostarczane posiłki są mało urozmaicone i tym samym sama dieta jest nudna i trudno na niej wytrwać. Jest wręcz odwrotnie! Zazwyczaj korzystając z takiego rozwiązania możemy liczyć na różne posiłki, spróbowanie czegoś nowego i wręcz poznać niekiedy kuchni całego świata.