Skontaktuj si臋 z nami:

To, co jesz, ma znaczenie

W艂a艣ciwa dieta ma ogromny wp艂yw na zdrowie ca艂ego organizmu, przek艂adaj膮ce si臋 na jego og贸ln膮 form臋. Wszelkie braki w 偶ywieniu objawiaj膮 si臋 nie tylko chorobami, lecz tak偶e zmianami w wygl膮dzie. Niedobory substancji od偶ywczych mog膮 mie膰 zwi膮zek z wypadaniem w艂os贸w, niedoskona艂o艣ciami sk贸rnymi lub takimi zjawiskami, jak bia艂e plamki pojawiaj膮ce si臋 na paznokciach. Jest to widoczny sygna艂, 偶e Tw贸j organizm potrzebuje dodatkowej dawki odpowiednich sk艂adnik贸w. W贸wczas warto zrobi膰 odpowiednie badania, aby dowiedzie膰 si臋, jakie substancje powiniene艣 uzupe艂ni膰. Odpowiednie informacje pomog膮 Ci w opracowaniu prawid艂owej diety, pozwalaj膮cej na popraw臋 kondycji Twojej cery i ca艂ego cia艂a.

Jak dieta wp艂ywa na cer臋

Spo偶ywane warto艣ci od偶ywcze w znacznym stopniu wp艂ywaj膮 na stan cery. Najcz臋stszym problemem spowodowanym niew艂a艣ciwym 偶ywieniem jest tr膮dzik i inne niedoskona艂o艣ci pojawiaj膮ce si臋 nie tylko na twarzy, lecz r贸wnie偶 na innych cz臋艣ciach cia艂a. Cera osoby prowadz膮cej nieprawid艂ow膮 diet臋 jest r贸wnie偶 cz臋sto szara i pozbawiona wewn臋trznego blasku. Nieodpowiednie od偶ywianie mo偶e mie膰 tak偶e zwi膮zek z jej zbyt ma艂ym nawil偶eniem, kt贸rego nie s膮 w stanie pokona膰 nawet najmocniejsze kremy. Niekt贸re witaminy potrafi膮 poradzi膰 sobie r贸wnie偶 z pogarszaj膮c膮 si臋 j臋drno艣ci膮 sk贸ry, pobudzaj膮c Twoje cia艂o do wytwarzania wi臋kszej ilo艣ci kolagenu. Dzi臋ki temu zachowasz m艂odsz膮 i wyra藕nie zdrowsz膮 twarz bez drogich zabieg贸w i czasoch艂onnej piel臋gnacji, kt贸ra jest jedynie dodatkiem do zmian zwi膮zanych ze sposobem 偶ywienia.

Witamina A i jej dzia艂anie

Sk艂adnikiem zbilansowanej diety wp艂ywaj膮cej na popraw臋 jako艣ci sk贸ry powinna by膰 witamina A, zawarta mi臋dzy innymi w ma艣le, jajkach, serze, marchwi, morelach, dyni, tranie lub zielonych warzywach. Jej dzia艂anie ma zwi膮zek z op贸藕nieniem proces贸w starzenia i rewitalizacj膮, czyli odnow膮 nask贸rka. Witamina A rozpuszcza si臋 w t艂uszczach oraz dociera prosto do warstwy rogowej sk贸ry w艂a艣ciwej i tkanki podsk贸rnej. Powoduje zwi臋kszenie wytwarzania elastyny oraz kolagenu, odpowiadaj膮cych za j臋drno艣膰 i napi臋cie sk贸ry. Witamina A ma r贸wnie偶 ogromny zwi膮zek z w艂a艣ciwym nawil偶eniem i eliminowaniem drobnych zmarszczek poprzez ich wyg艂adzenie. Spo偶ywanie du偶ej ilo艣ci tego sk艂adnika pozwala na zminimalizowanie widoczno艣ci przebarwie艅 pos艂onecznych, pieg贸w lub plam starczych. Dieta bogata w witamin臋 A jest tak偶e w stanie chroni膰 sk贸r臋 przed dzia艂aniem promieniowania UVA, co przek艂ada si臋 na znaczne poprawienie jej wygl膮du i kondycji bez konieczno艣ci u偶ywania drogiej i profesjonalnej piel臋gnacji.

Cudotw贸rcza witamina E

Witamina E bywa nazywana 鈥瀢itamin膮 m艂odo艣ci鈥, co ma zwi膮zek z jej dzia艂aniem wp艂ywaj膮cym na op贸藕nienie proces贸w starzenia si臋 sk贸ry. Nast臋puje to dzi臋ki neutralizacji wolnych rodnik贸w. Ten silny przeciwutleniacz przyczynia si臋 r贸wnie偶 do poprawy nawil偶enia i uj臋drnienia cery. Wspomaga r贸wnie偶 zdolno艣膰 sk贸ry do tworzenia kolagenu, co przek艂ada si臋 na zwi臋kszenie jej elastyczno艣ci. Podobnie jak witamina A witamina E rozpuszcza si臋 w t艂uszczach, dlatego warto spo偶ywa膰 j膮 w towarzystwie odpowiednich produkt贸w. Witamina m艂odo艣ci znajduje si臋 w wielu artyku艂ach spo偶ywczych, w tym w oleju s艂onecznikowym, rzepakowym, kie艂kach pszenicy, oliwie, orzechach laskowych, w艂oskich i ziemnych.

Witamina D 鈥 znajduje si臋 r贸wnie偶 w po偶ywieniu

Witamina D jest kojarzona g艂贸wnie z automatyczn膮 syntez膮 podczas przebywania na s艂o艅cu, jednak jest zawarta r贸wnie偶 w produktach spo偶ywczych, takich jak t艂uste ryby, przetwory mleczne lub 偶贸艂tka jajek. Dieta nie jest w stanie zaspokoi膰 ca艂ego dziennego zapotrzebowania na witamin臋 D, ale potrafi pom贸c w jej uzupe艂nieniu. Ten sk艂adnik od偶ywczy poprawia napi臋cie sk贸ry oraz wspiera jej z艂uszczanie wp艂ywaj膮ce na regeneracj臋 nask贸rka.

Witamina C 鈥 silny przeciwutleniacz

Dieta bogata w witamin臋 C pomaga w walce z wolnymi rodnikami wp艂ywaj膮cymi na starzenie si臋 sk贸ry. U艂atwia przenikanie substancji od偶ywczych do krwi, co ma zwi膮zek z popraw膮 ukrwienia zewn臋trznych warstw ludzkiego cia艂a. Zmniejszenie produkcji melaniny przyczynia si臋 do rozja艣nienia cery oraz zniwelowania drobnych przebarwie艅. Dzia艂anie witaminy C powoduje r贸wnie偶 sp艂ycenie niewielkich zmarszczek i popraw臋 j臋drno艣ci sk贸ry. Ten drogocenny sk艂adnik mo偶esz znale藕膰 w wielu produktach spo偶ywczych, w tym w pomara艅czach, papajach, broku艂ach, czarnych porzeczkach, truskawkach, kiwi, bia艂ej kapu艣cie, mango, mandarynkach, pietruszce lub pomidorach.

Dzia艂anie witaminy K

Witamina K bierze czynny udzia艂 w procesie krzepni臋cia krwi, dzi臋ki czemu zmniejsza ryzyko wyst膮pienia gro藕nych krwotok贸w i krwawie艅. Powoduje r贸wnie偶 wzmocnienie naczy艅 krwiono艣nych, co przek艂ada si臋 si臋 na ograniczenie powstawania nieestetycznych i bolesnych siniak贸w. Witamina K pozwala tak偶e na rozja艣nienie zm臋czonej i poszarza艂ej cery oraz zniwelowanie delikatnych zaczerwienie艅 sk贸ry. Ten sk艂adnik od偶ywczy wyst臋puje w wielu produktach spo偶ywczych, mi臋dzy innymi w zielonych li艣ciach warzyw, jajkach, awokado, pomidorach, produktach mlecznych i w膮tr贸bce.
Nawil偶aj膮ce w艂a艣ciwo艣ci witamin z grupy B
Witaminy z grupy B maj膮 zwi膮zek g艂贸wnie z nawil偶aniem sk贸ry oraz jej uj臋drnianiem i wyg艂adzaniem. Te sk艂adniki od偶ywcze pozwalaj膮 na kontrolowanie proces贸w regeneracji nask贸rka. Niedob贸r witaminy B2 mo偶e skutkowa膰 nadmiern膮 sucho艣ci膮 sk贸ry, co nie jest komfortowe i nie wygl膮da zbyt estetycznie. Natomiast witamina B3 odpowiada g艂贸wnie za odpowiednie nawil偶enie, jakiego nie zapewni膮 Ci nawet najdro偶sze kremy. Znajduje si臋 ona w produktach mi臋snych, rybach, w膮tr贸bce, twarogu i jajkach. Witamina B2 wyst臋puje natomiast w przetworach zbo偶owych, mlecznych, mi臋sie i rybach.

Kolejny element 鈥 woda

Woda stanowi prawie 70 procent ludzkiego organizmu. Odpowiada za wiele funkcji i proces贸w zachodz膮cych wewn膮trz cia艂a, jednak jej dzia艂anie jest widoczne r贸wnie偶 z zewn膮trz. Odpowiednie nawadnianie jest w stanie w znaczny spos贸b poprawi膰 kondycj臋 sk贸ry bez konieczno艣ci stosowania dodatkowych specyfik贸w piel臋gnacyjnych. Woda pomaga w walce z niedoskona艂o艣ciami, oczyszczaj膮c organizm z toksyn powoduj膮cych problemy sk贸rne. Wp艂ywa r贸wnie偶 na zachowanie prawid艂owego poziomu nawil偶enia cery. Regularne picie oko艂o dw贸ch litr贸w wody dziennie pozwala na naturalne roz艣wietlenie sk贸ry, dzi臋ki czemu zachowuje ona zdrowy wygl膮d bez u偶ycia makija偶u lub dodatkowych specyfik贸w. Woda wp艂ywa r贸wnie偶 na wnikanie sk艂adnik贸w od偶ywczych przyswajanych wraz z po偶ywieniem, pozwalaj膮c na ich dobroczynne dzia艂anie wewn膮trz ludzkiego organizmu.

Jak utrzyma膰 w艂a艣ciw膮 diet臋

Utrzymanie diety pe艂nej w wy偶ej wymienione witaminy mo偶e by膰 ca艂kiem trudne. 呕yjemy coraz szybciej, przez co cz臋sto uciekamy si臋 do b艂yskawicznych i prostych rozwi膮za艅, takich jak wysokoprzetworzone produkty. Artyku艂y spo偶ywcze dost臋pne w du偶ych supermarketach bywaj膮 w膮tpliwej jako艣ci, co przek艂ada si臋 na ich warto艣ci od偶ywcze. Zadbanie o w艂a艣ciwe 偶ywienie jest zatem czasoch艂onne i wymaga wiedzy na temat substancji zawartych w poszczeg贸lnych produktach. Jednak to, jak dieta wp艂ywa na cer臋, powinno by膰 du偶膮 motywacj膮 do podj臋cia pr贸by zmiany swoich przyzwyczaje艅 zwi膮zanych z jedzeniem. Warto zainwestowa膰 w produkty dobrej jako艣ci i przeznaczy膰 odpowiedni czas na przygotowywanie posi艂k贸w. W sytuacji, gdy styl 偶ycia nie pozwala na sp臋dzanie wielu godzin w kuchni, istnieje inna mo偶liwo艣膰. Obecnie powstaje wiele firm zajmuj膮cych si臋 cateringiem dietetycznym. Dobrym przyk艂adem jest firma Pomelo wykorzystuj膮ca produkty wysokiej jako艣ci. Jej dzia艂anie polega na dowo偶eniu posi艂k贸w do klienta ka偶dego dnia, dzi臋ki czemu ma on zapewnione odpowiednie 偶ywienie bez konieczno艣ci samodzielnego gotowania. Zestawy zawieraj膮 opis kaloryczno艣ci oraz sk艂adnik贸w poszczeg贸lnych da艅. Szeroka oferta obejmuje wiele rodzaj贸w diet, dzi臋ki czemu dopasujesz w艂a艣ciw膮 do w艂asnych preferencji. Firma Pomelo zadba o stan Twojej cery poprzez dostarczenie w艂a艣ciwych sk艂adnik贸w od偶ywczych opracowanych przez profesjonalist贸w, co pozwoli Ci na oszcz臋dno艣膰 czasu bez straty na w艂asnym zdrowiu i wygl膮dzie.

Najbardziej uniwersaln膮 diet膮 jest w Pomelo dieta 鈥淶bilansowana鈥. To ona nie wyklucza 偶adnych sk艂adnik贸w i dostarcza wszystkiego czego potrzebuje organizm. W przypadku kiedy chcemy schudn膮膰 nale偶y wybra膰 diet臋 鈥淏e Fit鈥, czyli diet臋 redukcyjn膮. Diety sportowe czyli 鈥淪port Protein鈥 i 鈥淪port Carbo鈥 to diety odpowiednio dla os贸b trenuj膮cych si艂owo i wytrzyma艂o艣ciowo. Na koniec diety eliminacyjne, dla tych kt贸rzy dokonuj膮 艣wiadomego wyboru czyli dieta 鈥淲egetaria艅ska鈥, 鈥淲ega艅ska鈥 oraz 鈥淕luten&Lactose Free鈥. Na koniec dieta dla os贸b chc膮cych ograniczy膰 poda偶 w臋glowodan贸w, czyli dieta 鈥淟ow Carb鈥. Idealnie nadaj臋 si臋 dla tych, kt贸rzy maj膮 problemy z wahaniami cukru w organizmie lub chc膮 zobaczy膰 jak si臋 czuj膮 gdy w臋glowodany nie przekraczaj膮 20% w diecie. Pewnym jest, 偶e w Pomelo ka偶dy znajdzie co艣 dla siebie.