Jak zrzuci─ç “piwny brzuch”?

M├│wi si─Ö, ┼╝e picie piwa w du┼╝ych ilo┼Ťciach powoduje powstanie ÔÇťpiwnego brzuchaÔÇŁ. Jest to prawda, lecz nie do ko┼äca. Odk┼éadaj─ůcy si─Ö na brzuchu nadmiernie t┼éuszcz, kt├│ry jest zmor─ů wielu m─Ö┼╝czyzn, nie jest spowodowany bezpo┼Ťrednio przez piwo, ale powstaje w wyniku dzia┼éania substancji pobudzaj─ůcych apetyt, zawartych w tym popularnym trunku. Substancje takie ma w swoim sk┼éadzie chmiel, kt├│ry jest sk┼éadnikiem piwa. W wyniku ich dzia┼éania cz─Ö┼Ťciej si─Ögamy po niezdrowe, t┼éuste lub s┼éodkie przek─ůski. Mo┼╝na wi─Öc przyj─ů─ç, ┼╝e piwo nie jest bezpo┼Ťredni─ů przyczyn─ů nadmiernego przyrostu tkanki t┼éuszczowej na brzuchu, lecz przyczynia si─Ö do utrwalenia z┼éych nawyk├│w ┼╝ywieniowych. Je┼╝eli dojdzie do tego jeszcze stres, siedz─ůca praca za biurkiem i brak ruchu, to mamy komplet czynnik├│w powoduj─ůcych nadwag─Ö a nawet oty┼éo┼Ť─ç. Jednak zrzucenie ÔÇťpiwnego brzucha ÔÇť jest mo┼╝liwe, dowiedz si─Ö, jak to zrobi─ç.

Prawidłowe proporcje tłuszczu i węglowodanów w diecie

Jednym ze z┼éych nawyk├│w ┼╝ywieniowych jest jedzenie zbyt du┼╝ej ilo┼Ťci w─Öglowodan├│w zawieraj─ůcych cukry proste. Podnosz─ů one gwa┼étownie poziom cukru we krwi, lecz tylko na chwil─Ö. Po nied┼éugim czasie zn├│w czujemy si─Ö g┼éodni. Du┼╝o cukr├│w prostych zawiera opr├│cz s┼éodyczy tak┼╝e chleb, szczeg├│lnie jasny. Je┼╝eli chcemy pozby─ç si─Ö brzucha, warto ograniczy─ç jedzenie chleba do dw├│ch – trzech kromek dziennie. Wa┼╝ne jest r├│wnie┼╝ to, aby w─Öglowodany zawarte na przyk┼éad w chlebie, ziemniakach, makaronie, ry┼╝u spo┼╝ywa─ç na ┼Ťniadanie, w pierwszej po┼éowie dnia i bezpo┼Ťrednio po wysi┼éku fizycznym. Wtedy organizm szybko zamieni je w energi─Ö i efektywnie zu┼╝yje.
Drugim cz─Östo pope┼énianym b┼é─Ödem jest spo┼╝ywanie du┼╝ej ilo┼Ťci t┼éuszczu. Oczywi┼Ťcie nie mo┼╝na z niego ca┼ékowicie rezygnowa─ç, poniewa┼╝ ludzki organizm go potrzebuje. Zdrowe t┼éuszcze zawarte s─ů w orzechach, oliwie, twarogu wiejskim, mi─Ösie, rybach. Niezdrowe, szkodliwe t┼éuszcze wyst─Öpuj─ů w fast foodach, frytkach, potrawach sma┼╝onych. Je┼╝eli chcemy straci─ç nadmiar wagi, musimy zrezygnowa─ç z t┼éuszczy niezdrowych, a te zdrowsze ograniczy─ç.

Jedzmy więcej białka, warzyw, owoców i pijmy wodę

Trzeci niezdrowy nawyk to za ma┼éo bia┼éka w diecie w stosunku do w─Öglowodan├│w. Bia┼éko jest budulcem dla mi─Ö┼Ťni. Dobrze jest dostarcza─ç je do organizmu regularnie, kilka razy dziennie, w postaci ryb, chudego mi─Ösa, jajek, jogurtu, koktaili mleczno – owocowych. Aby od┼╝ywia─ç si─Ö zdrowo, do ka┼╝dego posi┼éku nale┼╝y je┼Ť─ç warzywa. Warzywa i owoce wzmacniaj─ů nasz─ů odporno┼Ť─ç, a witaminy, kt├│rych dostarczaj─ů do organizmu, s─ů niezb─Ödne do przyspieszenia spalania t┼éuszczu.
B┼é─Ödem jest oczywi┼Ťcie r├│wnie┼╝ picie zbyt du┼╝ych ilo┼Ťci piwa. Aby pozby─ç si─Ö brzuszka, nale┼╝y je odstawi─ç na rzecz wody, kt├│rej powinno si─Ö wypija─ç oko┼éo dw├│ch litr├│w dziennie.
Wiemy ju┼╝, jak prawid┼éowo si─Ö od┼╝ywia─ç, rozumiemy tak┼╝e konieczno┼Ť─ç regularnego spo┼╝ywania posi┼ék├│w. Tylko jak to zrobi─ç, gdy nie mamy zbyt du┼╝o czasu na gotowanie? Dobrym rozwi─ůzaniem mo┼╝e by─ç catering dietetyczny. Firma Pomelo oferuje zdrowe i urozmaicone posi┼éki z dowozem do pracy lub do domu. Dla os├│b zamierzaj─ůcych pozby─ç si─Ö zb─Ödnych kilogram├│w polecane s─ů diety redukcyjne, sk┼éadaj─ůce si─Ö z odpowiednio zbilansowanych, ┼Ťwie┼╝ych, zdrowych i urozmaiconych posi┼ék├│w.

Aktywno┼Ť─ç fizyczna – dobry spos├│b na redukcj─Ö stresu i tkanki t┼éuszczowej

Prosty trening znakomicie wp┼éywa na popraw─Ö samopoczucia, odstresowuje, oraz pomaga pozby─ç si─Ö ÔÇťpiwnego brzuszkaÔÇŁ. Nie musimy u┼╝ywa─ç specjalistycznego sprz─Ötu, zapisywa─ç si─Ö na si┼éowni─Ö, chocia┼╝ jest to pomocne. Treningiem mo┼╝e by─ç jazda na rowerze, spacer, p┼éywanie, bieganie, gra w pi┼ék─Ö czy w tenisa. Sporo kalorii mo┼╝na spali─ç pracuj─ůc w ogr├│dku, kosz─ůc trawnik, a nawet sprz─ůtaj─ůc. B─ůd┼║my po prostu aktywni przynajmniej przez 30 – 60 minut dziennie, a na pewno zauwa┼╝ymy spadek wagi, popraw─Ö wygl─ůdu sylwetki, popraw─Ö samopoczucia.
Najbardziej skuteczne ─çwiczenia pozwalaj─ůce zrzuci─ç nadmiar t┼éuszczu na brzuchu to ─çwiczenia aerobowe. W czasie takiego treningu serce zaczyna pracowa─ç szybciej, szybszy staje si─Ö tak┼╝e oddech. Dzi─Öki temu tlen szybciej dociera do mi─Ö┼Ťni, co powoduje przyspieszenie metabolizmu. Obserwujemy ten proces na przyk┼éad w czasie szybkiego biegu. Regularna aktywno┼Ť─ç fizyczna nie tylko poprawi nasz─ů sylwetk─Ö, lecz wzmocni serce i zmniejszy ryzyko zawa┼éu. Zrzucenie ÔÇťpiwnego brzuchaÔÇŁ wymaga wprawdzie troch─Ö silnej woli, lecz z pomoc─ů odpowiedniej diety i codziennej dawki ruchu na efekty nie b─Ödziemy czeka─ç d┼éugo.