5 zdrowych nawyk贸w, kt贸re warto w sobie wyrobi膰

Masz z艂e nawyki 偶ywieniowe, ale nie wiesz, jak si臋 ich pozby膰? Spos贸b jest prosty: zast膮p z艂e przyzwyczajenie dobrymi i b膮d藕 konsekwentnym w jego realizacji do czasu, a偶 wejd膮 ci w krew. Spr贸bujesz? Z Pomelo Company na pewno ci si臋 uda!

Podobno przyzwyczajenie to druga natura cz艂owieka. Chyba sporo w tym prawdy. Niestety zdarza si臋, 偶e mamy takie przyzwyczajenia (zw艂aszcza聽 偶ywieniowe), kt贸re nie wychodz膮 nam na zdrowie. Wprowad藕 w 偶ycie 5 poni偶szych zdrowych nawyk贸w, a zobaczysz, 偶e z ka偶dym dniem b臋dziesz czu膰 si臋 coraz lepiej!

NAWYK 1 鈥 NIE PODJADAJ

Pojadanie to jeden z g艂贸wnych winowajc贸w nadprogramowych kilogram贸w. Ka偶da przek膮ska pobudza do pracy twoj膮 trzustk臋. Wyrzuca ona do krwi insulin臋 鈥 hormon o dzia艂aniu anabolicznym, czyli 鈥瀟ucznym鈥. Oznacza to, 偶e im wi臋cej insuliny w ci膮gu dnia wyprodukuje trzustka, tym bardziej tw贸j organizm nastawiony jest na gromadzenie zapas贸w w postaci tkanki t艂uszczowej. Dlatego pozw贸l swojej trzustce za偶y膰 nieco relaksu mi臋dzy posi艂kami. Zachowaj mi臋dzy nimi odst臋p 3-4 godzin. Nasz catering dietetyczny dobrze zna ten 鈥瀒nsulinowy mechanizm鈥 i oferuje ci 4-5 posi艂k贸w dziennie, kt贸re rozk艂adasz w czasie wed艂ug swojego planu dnia.

NAWYK 2 鈥 MIEJ WOD臉 W ZASI臉GU R臉KI

Wielu z nas wci膮偶 pije za ma艂o. Je艣li ty te偶 masz z tym problem, to musisz wiedzie膰, 偶e tym samym utrudniasz prac臋 nerkom i w膮trobie – sprzyja to gromadzeniu si臋 toksycznych produkt贸w przemiany materii. Przy s艂abym nawodnieniu s艂abiej te偶 trawisz i mniej efektywnie wykorzystujesz sk艂adniki od偶ywcze 鈥瀦amkni臋te鈥 w pokarmie. 聽Bardzo wa偶ny jest tak偶e fakt, 偶e zbyt ma艂a ilo艣膰 wody w organizmie spowalnia tw贸j metabolizm i powoduje 艂atwiejsze odk艂adanie zapasowych kilogram贸w.

NAWYK 3 鈥 OGRANICZ S艁ODYCZE

Jeste艣 s艂odyczowym 艂asuchem? Popracuj nad t膮 s艂abo艣ci膮! Postan贸w sobie, 偶e b臋dziesz je艣膰 s艂odycze 1 raz w tygodniu. Wybierz na to taki dzie艅, kiedy masz wi臋cej czasu dla siebie. Kup sobie wtedy ulubiony deser i delektuj si臋 ka偶dym k臋sem. W pozosta艂e dni apetyt na s艂odkie produkty naucz si臋 zaspokaja膰 jedzeniem 艣wie偶ych lub suszonych owoc贸w. Dlaczego zach臋camy do unikania s艂odyczy? Bo s膮 bardzo kaloryczne i pe艂ne bia艂ego cukru, przetworzonych t艂uszcz贸w trans, barwnik贸w, aromat贸w i innych dodatk贸w do 偶ywno艣ci, kt贸rych tw贸j organizm w og贸le nie potrzebuje.

NAWYK 4 鈥 JEDZ 艢WIE呕E WARZYWA

Warzyw nie mo偶e zabrakn膮膰 w 偶adnej zdrowej diecie. S膮 one bogate w:

  • b艂onnik. Dzi臋ki niemu b臋dziesz d艂u偶ej syty. Ale b艂onnik spe艂nia te偶 wa偶niejsze funkcje, ni偶 op贸藕nienia uczucia g艂odu: oczyszcza jelita z toksyn i resztek pokarmowych, reguluje poziom cukru i cholesterolu we krwi, od偶ywia korzystne bakterie jelitowe,
  • dobrze przyswajalne witaminy i minera艂y,
  • antyoksydanty, zwalczaj膮ce kom贸rki rakowe i stany zapalne,

Jedz 艣wie偶e warzywa do co najmniej 3 posi艂k贸w, np. 艣niadania, obiadu i kolacji. Je艣li jeste艣 klientem cateringu Pomelo, to wiesz, 偶e w naszym menu warzyw nigdy nie brakuje!

NAWYK 5 – JEDZ LEKKIE KOLACJE

Postaraj si臋, aby ostatni posi艂ek w ci膮gu dnia by艂 lekki. W ten spos贸b pozwolisz, aby tw贸j uk艂ad pokarmowy odpocz膮艂, a organizm zaoszcz臋dzi si艂 na to, aby przeprowadza膰 w nocy procesy regeneracyjne. Zobaczysz, 偶e b臋dzie Ci si臋 spa艂o znacznie lepiej, poranne wstawanie przestanie by膰 udr臋ka, a ka偶dy dzie艅 b臋dziesz zaczyna膰 z now膮 energi膮. Co to znaczy lekka kolacja? To taka, w kt贸rej baz膮 s膮 warzywa (艣wie偶e, gotowane lub pieczone) i po kt贸rej nie b臋dziesz czu艂 nieprzyjemnie obci膮偶onego 偶o艂膮dka. Jedz kolacj臋 do momentu mi艂ego uczucia syto艣ci, a nie dokuczliwego przejedzenia.

I jak? Podejmujesz wyzwanie wprowadzenia tych 5 nawyk贸w do swojej codzienno艣ci? Zesp贸艂 cateringu Pomelo liczy, 偶e tak i 偶yczy powodzenia! 馃檪