Powerśniadanie – dlaczego tak ważne jest to, co jemy rano

Pierwsze śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Słyszałeś to już nie raz, prawda? Ale czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego? Poznaj rzeczowe argumenty i z pełnym przekonaniem wprowadź w swoim życiu zasadę „nie wychodzę z domu bez śniadania”!

To, czy zjesz na pierwsze śniadanie ma ogromny wpływ na to, jaki power będziesz miał przez cały dzień i jak będzie pracował twój organizm. Oto powody, dla których nie warto pomijać tego porannego posiłku!

  • SPRAWNIEJSZY METABOLIZM

Kiedy nie dostarczasz swojemu organizmowi energii niedługo po wstaniu z łóżka, twój metabolizm spowalnia i przestawia się na tryb magazynowania zapasów w tkance tłuszczowej. W efekcie jesteś bardziej narażony na rozwoju nadwagi i otyłości.

Wniosek: jedząc śniadanie, masz większe szanse za zachowanie szczupłej, zdrowej sylwetki.

  • WYŻSZA KONCENTRACJA

Jak wspomnieliśmy wyżej, pierwsze śniadanie to zastrzyk energii po długiej, nocnej przerwie. Uwalniana z niego glukoza (to rodzaj prostego cukru, niezbędnego do pracy naszych komórek) szybko staje się pożywką dla układu nerwowego, w tym także dla twojego mózgu.

Wniosek: dzięki zjedzeniu śniadania możesz osiągać lepsze wyniki w pracy, sprawniej zapamiętywać i odtwarzać informacje oraz być bardziej wydajny przy wykonywaniu codziennych zajęć, w tym także tych sportowych. Wiemy, że wśród klientów Pomelo Company nie brakuje osób bardzo aktywnych zawodowo i fizycznie!

  • MOCNIEJSZE ZDROWIE

Naukowcy przekonują, że jedzenie pierwszych śniadań wiąże się nie tylko z mniejszym ryzykiem rozwoju nadwagi i otyłości, ale także innych chorób, jak cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca oraz schorzenia mózgu (demencja, choroba Alzheimera, choroba Parkinsona). Dzięki śniadaniu więcej energii do pracy zyskują także komórki odpornościowe. W efekcie twoja odporność jest silniejsza i skuteczniej chroni cię przed bakteriami i wirusami.

  • LEPSZE RELACJE

Poranny posiłek to jeden z ważniejszych kroków do budowania dobrych relacji pomiędzy domownikami. To czas, w którym możecie podzielić się tym, co czeka was w ciągu danego dnia i powiedzieć sobie kilka słów otuchy, np. przed ważnym spotkaniem. Co więcej, prawdopodobnie osoby, które nie jedzą śniadań, są rano bardziej nerwowe i niechętnie do współpracy.  Jeśli sam ciężko znosisz swój poranny, zły nastrój, to może po prostu wystarczy zjeść śniadanie? 🙂

Z cateringiem Pomelo zawsze możesz liczyć na pyszne pierwsze śniadanie, które szybko postawi cię na nogi i spełni 4 powyższe kryteria powerśniadania! Smacznego!

zdjęcie diety

Redukcyjna

Bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik - polecana osobom, które chcą “z głową” zrzucić zbędne kilogramy, bez uczucia głodu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoGluten
zdjęcie diety

Sport Protein

Zwiększona ilość pełnowartościowego białka - polecana dla sportowców i trenujących siłowo, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na białko.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Low Carb

Zawartość węglowodanów na poziomie 20% - polecana sportowcom, osobom, które nie mogą schudnąć, lub chcącym odpocząć od cukru.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegetariańska

Bez mięsa i ryb - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegańska

Na bazie produktów roślinnych - dla osób, które wybrały wegański sposób odżywiania i chcących wzbogacić swoje menu o dużą dawkę warzyw.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Zbilansowana

Zbilansowana pod kątem proporcji oraz wartości odżywczych - najlepsza dla osób, które chcą po prostu zdrowo się odżywiać.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRyżMięso
zdjęcie diety

Sport Carbo

Zwiększona ilość węglowodanów i białka - dla entuzjastów sportów siłowo-wytrzymałościowych takich jak crossfit, fitness czy pływanie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Gluten & Lacto Free

Bezglutenowe i bezlaktozowe lub roślinne zamienniki zbóż, makaronów i nabiału - dla osób, które chcą wyeliminować gluten i laktozę.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Dieta dla kobiet w ciąży

Różnorodna i zbilansowana dieta zapewniająca wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne w ciąży.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wege + Fish

Bez mięsa, ale za to z rybami - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa, bez wykluczenia ryb oraz owoców morza.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdjęcie diety

Ketogeniczna

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla osób które w dużym stopniu chcą ograniczyć spożywanie węglowodanów.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdjęcie diety

SIRT

Dieta oparta na dwóch etapach (w każdym po dwie fazy) polegających na restrykcji kalorycznej i zmianie posiłków stałych na posiłki płynne.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoNabiał