Skontaktuj si臋 z nami:

Paleo, czyli dieta nie z tej epoki!

Catering Pomelo mo偶e pochwali膰 si臋 tym, 偶e jest jedn膮 z pierwszych firm cateringowych w Polsce, kt贸re wprowadzi艂y do oferty diet臋 Paleo. Zdecydowali艣my si臋 na ten krok, poniewa偶 zafascynowa艂a nas idea tego sposobu od偶ywiania. Co wi臋cej, badania naukowe potwierdzaj膮, 偶e styl 偶ywienia naszych przodk贸w mo偶e odnie艣膰 pozytywne skutki zdrowotne. Dlatego w naszej diecie pude艂kowej nie mog艂o zabrakn膮膰 dla niego miejsca. Oto jakie argumenty przekona艂y nas do tego, 偶e dieta Paleo to zdrowa alternatywa dla klasycznych diet:

  • jest bogata w 艣wie偶e warzywa i owoce. W艂膮czamy je do ka偶dego posi艂ku, g艂贸wnie w postaci surowej. Oczywi艣cie nasz catering dietetyczny wybiera dla ciebie to, co sezonowe, bo wiemy, 偶e w aktualnie dost臋pnych produktach jest najwi臋cej sk艂adnik贸w od偶ywczych.
  • zawiera du偶o pe艂nowarto艣ciowego bia艂ka. Z oferty cateringu Pomelo korzysta wiele os贸b, kt贸re nie wyobra偶aj膮 sobie 偶ycia bez dziennej dawki ruchu. To g艂贸wnie z my艣l膮 o nich u艂o偶yli艣my menu zgodne z ide膮 diety paleolitu. Dzi臋ki wysokiej zawarto艣ci bia艂ka pomaga ona sportowcom budowa膰 tkank臋 mi臋艣niow膮 i szybciej regenerowa膰 j膮 po intensywnym wysi艂ku.
  • wyklucza produkty m膮czne. Jedyne obecne w niej cukry to te naturalne, pochodz膮ce z owoc贸w. To powoduje, 偶e ca艂a dieta ma niski indeks glikemiczny. Jakie ma to znaczenie dla twojego organizmu? Produkuje on w ci膮gu doby mniej insuliny. Jest ona hormonem wydzielany przez trzustk臋, sprzyjaj膮cym odk艂adaniu si臋 tkanki t艂uszczowej, zw艂aszcza w okolicy brzucha.
  • wyklucza produkty o wysokim stopniu przetworzenia. W wyrobach tego typu jest du偶o soli, cukru i substancji dodatkowych, sprzyjaj膮cych rozwojowi wielu chor贸b cywilizacyjnych, m.in. oty艂o艣ci, cukrzycy, nadci艣nienia t臋tniczego, mia偶d偶ycy, alergii, nowotwor贸w.

Jakie produkty sprawiaj膮, 偶e dieta Paleo dzia艂a prozdrowotnie?
1. RYBY
Pojawiaj膮 si臋 one w menu co najmniej jeden raz w tygodniu. Obecne w nich t艂uszcze omega-3 poprawiaj膮 kr膮偶enie, a tym samym lepiej dotleniaj膮 twoje kom贸rki. Dzia艂aj膮 te偶 przeciwzapalnie oraz antyoksydacyjnie.
2. NASIONA
Sezam, dynia, s艂onecznik, siemi臋 lniane, chia. Stosujemy je jako dodatek do sur贸wek, sa艂atek, koktajli. Dostarczaj膮 minera艂贸w, kt贸re wspomagaj膮 prac臋 mi臋艣ni, uk艂adu nerwowego oraz uk艂adu kr膮偶enia.
3. ORZECHY
W艂oskie, laskowe, brazylijskie, nerkowce, migda艂y. Obfituj膮 w zdrowe t艂uszcze, kt贸re wzmacniaj膮 odporno艣膰 i korzystnie wp艂ywaj膮 na prac臋 m贸zgu.
4. WARZYWA
Zw艂aszcza zielone li艣ciaste. S膮 pe艂ne chlorofilu 鈥 silnego antyoksydantu, 艣wietnie zmiataj膮cego wolne rodniki. Dziki temu zwi臋ksza on ochron臋 przed stresem oksydacyjnym, kt贸ry utrudnia mi臋艣niom regeneracj臋 i zwi臋ksza ryzyko rozwoju wielu nowotwor贸w.
Je艣li chcesz zdoby膰 jeszcze kilka informacji o diecie Paleo, zajrzyj tutaj