Dieta pudełkowa - śniadanie paleo

Paleo, czyli dieta nie z tej epoki!

Catering Pomelo może pochwalić się tym, że jest jedną z pierwszych firm cateringowych w Polsce, które wprowadziły do oferty dietę Paleo. Zdecydowaliśmy się na ten krok, ponieważ zafascynowała nas idea tego sposobu odżywiania. Co więcej, badania naukowe potwierdzają, że styl żywienia naszych przodków może odnieść pozytywne skutki zdrowotne. Dlatego w naszej diecie pudełkowej nie mogło zabraknąć dla niego miejsca. Oto jakie argumenty przekonały nas do tego, że dieta Paleo to zdrowa alternatywa dla klasycznych diet:

  • jest bogata w świeże warzywa i owoce. Włączamy je do każdego posiłku, głównie w postaci surowej. Oczywiście nasz catering dietetyczny wybiera dla ciebie to, co sezonowe, bo wiemy, że w aktualnie dostępnych produktach jest najwięcej składników odżywczych.
  • zawiera dużo pełnowartościowego białka. Z oferty cateringu Pomelo korzysta wiele osób, które nie wyobrażają sobie życia bez dziennej dawki ruchu. To głównie z myślą o nich ułożyliśmy menu zgodne z ideą diety paleolitu. Dzięki wysokiej zawartości białka pomaga ona sportowcom budować tkankę mięśniową i szybciej regenerować ją po intensywnym wysiłku.
  • wyklucza produkty mączne. Jedyne obecne w niej cukry to te naturalne, pochodzące z owoców. To powoduje, że cała dieta ma niski indeks glikemiczny. Jakie ma to znaczenie dla twojego organizmu? Produkuje on w ciągu doby mniej insuliny. Jest ona hormonem wydzielany przez trzustkę, sprzyjającym odkładaniu się tkanki tłuszczowej, zwłaszcza w okolicy brzucha.
  • wyklucza produkty o wysokim stopniu przetworzenia. W wyrobach tego typu jest dużo soli, cukru i substancji dodatkowych, sprzyjających rozwojowi wielu chorób cywilizacyjnych, m.in. otyłości, cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, miażdżycy, alergii, nowotworów.

Jakie produkty sprawiają, że dieta Paleo działa prozdrowotnie?
1. RYBY
Pojawiają się one w menu co najmniej jeden raz w tygodniu. Obecne w nich tłuszcze omega-3 poprawiają krążenie, a tym samym lepiej dotleniają twoje komórki. Działają też przeciwzapalnie oraz antyoksydacyjnie.
2. NASIONA
Sezam, dynia, słonecznik, siemię lniane, chia. Stosujemy je jako dodatek do surówek, sałatek, koktajli. Dostarczają minerałów, które wspomagają pracę mięśni, układu nerwowego oraz układu krążenia.
3. ORZECHY
Włoskie, laskowe, brazylijskie, nerkowce, migdały. Obfitują w zdrowe tłuszcze, które wzmacniają odporność i korzystnie wpływają na pracę mózgu.
4. WARZYWA
Zwłaszcza zielone liściaste. Są pełne chlorofilu – silnego antyoksydantu, świetnie zmiatającego wolne rodniki. Dziki temu zwiększa on ochronę przed stresem oksydacyjnym, który utrudnia mięśniom regenerację i zwiększa ryzyko rozwoju wielu nowotworów.
Jeśli chcesz zdobyć jeszcze kilka informacji o diecie Paleo, zajrzyj tutaj