Wzmocnij swoją odporność dietą!

O tym, że żywność może być lekiem wiadomo nie od dziś.

Kanapka z masłem i czosnkiem, mleko z miodem, czy syrop z cebuli to wspomnienie kuracji zdrowotnych z czasów naszego dzieciństwa. Pomelo catering, układając dla was menu, bierze pod uwagę nie tylko to, aby było odżywcze, smaczne i dobrze wpływające na sylwetkę. Misją naszej diety pudełkowej jest także to, by zadbać o twoje zdrowie. A nie ma co ukrywać – jesienno-zimowa aura daje nam szerokie pole do popisu! Zobacz, jak poprzez właściwe odżywianie wpływamy na twoją odporność.

  • Jesz pierwsze śniadanie niedługo po wstaniu z łóżka. Ten pierwszy zastrzyk energii z samego rana rozbudza całe ciało, w tym także komórki odpornościowe. Na diecie Pomelo śniadanie zawsze punktualnie czeka pod twoimi drzwiami!

  • Pijesz, ile trzeba. Zawsze zachęcamy, abyś oprócz posiłków dostarczonych przez Pomelo catering, wypijał w ciągu dnia odpowiednią ilość płynów. Postaraj się, aby było to chociaż 6 szklanek wody mineralnej. Dobrze nawodniony organizm ma płynną krew. A to dzięki niej komórki immunologiczne docierają do każdego miejsca twojego ciała, a zwłaszcza tego, w którym toczy się walka z bakteriami lub wirusami. Jesienną porą, kiedy pragnienie na wodę spada, włączaj herbaty owocowe. Polecamy te z dzikiej róży, aronii, malin, czarnej porzeczki. Nie tylko będą sprzyjać nawodnieniu, ale też dostarczą polifenoli, które wzmacniają organizm. Herbaty te zalewaj gorącą, ale niewrzącą wodą – wtedy zachowają więcej cennych związków.

  • Na wieczór jesz lekkie posiłki. Jeśli przed snem spożywasz zbyt duże kolacje, to na noc niepotrzebnie obciążasz swój organizm dodatkową pracą. A sen to niezwykle istotna, dłuższa chwila relaksu dla twoich komórek. To właśnie w nocy także układ odpornościowy regeneruje swoje siły na kolejny dzień. Jedząc posiłki z cateringiem Pomelo, możesz liczyć na kolacje nieobciążające żołądka i jelit, ale przy tym odżywcze i smakowite.

  • Spożywasz posiłki wspomagające pracę komórek odpornościowych, czyli m.in. czerwoną paprykę, warzywa strączkowe, cebulę i czosnek, ryby, orzechy i nasiona, naturalne jogurty. Dietetycy i kucharze Pomelo umiejętnie włączają te produkty do menu i tym samym troszczą się o twoje samopoczucie na co dzień.

Pamiętaj, że na twój układ immunologiczny wpływa nie tylko to, co jesz, ale też to, czego NIE jesz i jaki tryb życia prowadzisz. Jeśli czujesz, że twoja odporność zaczyna spadać, to odstaw cukier i alkohol.

Nadmiar cukru w diecie niszczy błonę śluzową jelit.

W efekcie zaburzone jest środowisko żyjących w nich korzystnych bakterii. Osłabia to rolę jelit jako bariery, która nie przepuszcza „złych” bakterii oraz wirusów do krwi. Z kolei alkohol (zwłaszcza jego duża, jednorazowa dawka) blokuje pewne sygnały, poprzez które komórki immunologiczne wzywane są do walki z drobnoustrojami.  Blokada ta utrzymuje się nawet dobę po spożyciu wysokoprocentowego trunku. Pamiętaj też, że czynnikiem sprzyjającym infekcjom jest stres.

Dlatego zalecamy, abyś każdego dnia znalazł chwilę na relaks i odpoczynek!

To może Cię zainteresować...

NASZE DIETY

zdjęcie diety

Redukcyjna

Dieta bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoGluten
zdjęcie diety

Sport Protein

Zwiększona ilość pełnowartościowego białka - dieta polecana dla osób aktywnych fizycznie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Low Carb

Dieta polecana sportowcom i osobom, które chcą ograniczyć cukier.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegetariańska

Dieta bez mięsa i ryb - polecana wegetarianom i osobom ograniczającym spożycie mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegańska

Dieta roślinna - dla osób, które wybrały wegański sposób odżywiania.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Standard

Dieta zbilansowana pod kątem proporcji oraz wartości odżywczych, dla każdego.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRyżMięso
zdjęcie diety

Sport Carbo

Zwiększona ilość węglowodanów i białka - dieta dla entuzjastów sportu.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Dieta dla kobiet w ciąży

Dieta zapewniająca niezbędne składniki odżywcze kobietom w ciąży.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wege+Fish

Dieta bez mięsa, ale z rybami - polecana osobom, które chcą ograniczyć spożycie mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdjęcie diety

Keto

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla osób chcących ograniczyć węglowodany.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdjęcie diety

Niski IG

Dieta dla osób chorujących na cukrzycę, insulinooporność lub walczących z nadwagą.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoNabiał
zdjęcie diety

Dieta z wyborem menu

Dieta z wyborem menu to rozwiązanie polecane osobom, które chcą mieć pełną kontrolę nad menu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Office

Dieta zawierająca 3 posiłki. Idealne rozwiązanie na posiłki w pracy.

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoNabiałZbożaWarzywa
zdjęcie diety

Office Wege

Dieta zawierająca 3 posiłki bez mięsa. Idealne rozwiązanie na posiłki w pracy.

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZbożaWarzywaOwoce
zdjęcie diety

Fleksitariańska

Dieta dla tych, którzy chcą ograniczyć spożywanie mięsa, ale nie rezygnować z niego w 100%.

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZnożaWarzywaOwoceMięso
zdjęcie diety

IF

Odkryj nową drogę do zdrowego odżywiania!

Co znajdziesz w tej diecie:

Niski IG