Skontaktuj się z nami:

Polifenole – zdrowie w zasięgu twojej ręki!

Nie trzeba brać drogich suplementów, aby dostarczyć sobie związków o wyjątkowo silnych właściwościach prozdrowotnych. Poznaj polifenole i zobacz, jak łatwo je włączyć do swojej codziennej diety!

Polifenole to grupa związków roślinnych, obecnych w warzywach, owocach, produktach zbożowych, przyprawach, ziołach, herbacie, kakao. Można je znaleźć we wszystkich częściach roślin: korzeniach, łodygach, liściach, owocach, nasionach i kwiatach. Rolą polifenoli jest ochrona rośliny przed szkodliwymi promieniami UV,  a także przed bakteriami, wirusami, grzybami. Ponadto wpływają one na barwę i smak danego produktu. Natomiast dla człowieka mają ogromne znaczenie zdrowotne. Oto w jaki sposób polifenole mogą zadziałać na twoją korzyść:

  • pomagają uregulować ciśnienie krwi,
  • zmniejszają ryzyko powstawania w tętnicach blaszki miażdżycowej,
  • pomagają zredukować stany zapalne w tkankach,
  • zmniejszają ryzyko tworzenia się zakrzepów krwi,
  • oddziałują na procesy wchłaniania węglowodanów z przewodu pokarmowego do krwi, co decyduje o ich właściwościach przeciwcukrzycowych,
  • uczestniczą w aktywacji sirtuin – białek nazywanych enzymami długowieczności. Dzięki nim pozytywnie oddziałują na komórki układu nerwowego, poprawiają pamięć i koncentrację.
  • potrafią zatrzymać procesy nowotworowe w komórkach,
  • sprzyjają rozwojowi zdrowych bakterii jelitowych.

Polifenole są grupą związków bardzo różnorodną. Dzięki temu można je znaleźć w wielu produktach, które są nam dobrze znane i łatwo dostępne. Pomelo Food Company często wykorzystuje je w przepisach, przygotowując potrawy do waszych diet pudełkowych. Zobacz ściągawkę, z której korzystamy w kuchni naszego cateringu Pomelo:

  • antocyjany: winogrona, żurawina, owoc granatu, truskawki, maliny, jagody,
  • flawanole: jabłka, morele, kakao,
  • flawony: natka pietruszki, seler korzeniowy, papryka, oliwki,
  • izoflawony: soja i jej przetwory, ciecierzyca, płatki owsiane, kukurydza, sezam, szpinak,
  • lignany: nasiona lnu, nasiona słonecznika, marchew, cebula, czosnek, wiśnia, jagoda,
  • taniny: borówka, kakao, orzechy włoskie, soczewica, fasolka szparagowa,
  • stilbeny: orzeszki ziemne.

Sam widzisz, że polifenole są w wielu produktach, które znasz i lubisz. Włączaj je do swojego menu jeszcze częściej i ciesz się dobrym zdrowiem!