Dieta pudełkowa - napój na przeziębienie

Wzmocnij swoją odporność dietą!

O tym, że żywność może być lekiem wiadomo nie od dziś.

Kanapka z masłem i czosnkiem, mleko z miodem, czy syrop z cebuli to wspomnienie kuracji zdrowotnych z czasów naszego dzieciństwa. Pomelo catering, układając dla was menu, bierze pod uwagę nie tylko to, aby było odżywcze, smaczne i dobrze wpływające na sylwetkę. Misją naszej diety pudełkowej jest także to, by zadbać o twoje zdrowie. A nie ma co ukrywać – jesienno-zimowa aura daje nam szerokie pole do popisu! Zobacz, jak poprzez właściwe odżywianie wpływamy na twoją odporność.

  • Jesz pierwsze śniadanie niedługo po wstaniu z łóżka. Ten pierwszy zastrzyk energii z samego rana rozbudza całe ciało, w tym także komórki odpornościowe. Na diecie Pomelo śniadanie zawsze punktualnie czeka pod twoimi drzwiami!

  • Pijesz, ile trzeba. Zawsze zachęcamy, abyś oprócz posiłków dostarczonych przez Pomelo catering, wypijał w ciągu dnia odpowiednią ilość płynów. Postaraj się, aby było to chociaż 6 szklanek wody mineralnej. Dobrze nawodniony organizm ma płynną krew. A to dzięki niej komórki immunologiczne docierają do każdego miejsca twojego ciała, a zwłaszcza tego, w którym toczy się walka z bakteriami lub wirusami. Jesienną porą, kiedy pragnienie na wodę spada, włączaj herbaty owocowe. Polecamy te z dzikiej róży, aronii, malin, czarnej porzeczki. Nie tylko będą sprzyjać nawodnieniu, ale też dostarczą polifenoli, które wzmacniają organizm. Herbaty te zalewaj gorącą, ale niewrzącą wodą – wtedy zachowają więcej cennych związków.

  • Na wieczór jesz lekkie posiłki. Jeśli przed snem spożywasz zbyt duże kolacje, to na noc niepotrzebnie obciążasz swój organizm dodatkową pracą. A sen to niezwykle istotna, dłuższa chwila relaksu dla twoich komórek. To właśnie w nocy także układ odpornościowy regeneruje swoje siły na kolejny dzień. Jedząc posiłki z cateringiem Pomelo, możesz liczyć na kolacje nieobciążające żołądka i jelit, ale przy tym odżywcze i smakowite.

  • Spożywasz posiłki wspomagające pracę komórek odpornościowych, czyli m.in. czerwoną paprykę, warzywa strączkowe, cebulę i czosnek, ryby, orzechy i nasiona, naturalne jogurty. Dietetycy i kucharze Pomelo umiejętnie włączają te produkty do menu i tym samym troszczą się o twoje samopoczucie na co dzień.

Pamiętaj, że na twój układ immunologiczny wpływa nie tylko to, co jesz, ale też to, czego NIE jesz i jaki tryb życia prowadzisz. Jeśli czujesz, że twoja odporność zaczyna spadać, to odstaw cukier i alkohol.

Nadmiar cukru w diecie niszczy błonę śluzową jelit.

W efekcie zaburzone jest środowisko żyjących w nich korzystnych bakterii. Osłabia to rolę jelit jako bariery, która nie przepuszcza „złych” bakterii oraz wirusów do krwi. Z kolei alkohol (zwłaszcza jego duża, jednorazowa dawka) blokuje pewne sygnały, poprzez które komórki immunologiczne wzywane są do walki z drobnoustrojami.  Blokada ta utrzymuje się nawet dobę po spożyciu wysokoprocentowego trunku. Pamiętaj też, że czynnikiem sprzyjającym infekcjom jest stres.

Dlatego zalecamy, abyś każdego dnia znalazł chwilę na relaks i odpoczynek!