Skontaktuj si臋 z nami:

Blog Dietetyczny

Najnowszy artyku艂
18.09.2019

Jak segregowa膰 odpady oraz ekologiczne pojemniki Pomelo?

Wraz z wprowadzeniem ekologicznych pojemnik贸w Pomelo, pojawi艂y si臋 pytania na temat tego gdzie je wyrzuca膰 oraz jak je segregowa膰. To dobry czas, aby przypomnie膰 w jaki spos贸b powinni艣my segregowa膰 odpady, a temat ekologicznych pojemnik贸w, u偶ywanych w naszym cateringu na ko艅cu wpisu. Papier. Pojemniki niebieskie.聽 Do pojemnika聽“Papier”聽trafiaj膮: czasopisma, ulotki…
Czytaj wi臋cej
Pozosta艂e artyku艂y
21.12.2018

Jak zachowa膰 umiar w 艢wi臋ta? Poznaj 5 prostych sposob贸w!

Bo偶e Narodzenie tu偶, tu偶! Je艣li w艂a艣nie jeste艣 na diecie, to pewnie zastanawiasz si臋, co zrobi膰, aby nie przyty膰 w ten 艣wi膮teczny czas! Ruszamy Ci z pomoc膮! Oto 5 sposob贸w na to, aby przej艣膰 przez 艣wi臋ta lekkim krokiem. Ju偶 na sam膮 my艣l o 艣wi膮tecznym stole wydaje Ci si臋, 偶e w pasie masz kilka centymetr贸w wi臋cej? Spokojnie! Wystarczy pozna膰 5 prostych wskaz贸wek, a zachowanie umiaru w 艣wi臋ta b臋dzie 艂atwiejsze ni偶 Ci si臋 wydaje! 1. S艁UCHAJ 呕O艁膭DKA, A NIE OCZU Pami臋taj, 偶e uczucie syto艣ci pojawia si臋 dopiero po 15 minutach od rozpocz臋cia jedzenia. Dobrze ws艂uchaj si臋 w sygna艂y z 偶o艂膮dka! Nie daj si臋 zwie艣膰 swoim oczom, kt贸re na widok pi臋knych potraw wysy艂aj膮 mylny komunikat: 鈥瀓e艣膰鈥! Jedz powoli i dok艂adnie prze偶uwaj ka偶dy k臋s. Kiedy czujesz syto艣膰 (czyli przyjemne uczucie najedzenia), to znak, 偶e czas zrobi膰 przerw臋 od jedzenia. 2. SKUP SI臉 NA TRADYCYJNYCH POTRAWACH Skoncentruj si臋 na tych daniach, kt贸re na stole pojawiaj膮 si臋 zazwyczaj tylko raz do roku, np. karpiu, rybie po grecku, barszczu z r臋cznie lepionymi uszkami. Delektuj si臋 nimi. Unikaj produkt贸w, kt贸re w 艣wi臋ta s膮 niepotrzebnymi 鈥瀦ape艂niaczami鈥 偶o艂膮dka, czyli np. pieczywa czy ziemniak贸w. 3. KONTROLUJ PORCJE Postaraj si臋, aby wielko艣ci porcji 艣wi膮tecznych posi艂k贸w przypomina艂y te, kt贸re jesz na co dzie艅. Je艣li w czasie 艣wi膮t rozci膮gniesz 偶o艂膮dek (kt贸ry dzi臋ki diecie nabra艂 w艂a艣ciwych rozmiar贸w), to potem b臋dziesz musia艂 zn贸w przez kilka dni pracowa膰 na to, aby si臋 zmniejszy艂. 4. RUSZAJ SI臉 Na ile to mo偶liwe, poruszaj si臋 w 艣wi臋ta. Postaraj si臋 oderwa膰 siebie i innych cz艂onk贸w rodziny od sto艂u. Wyjd藕cie na spacer, zaplanujcie 艂y偶wy, zagrajcie w gry, kt贸re wymagaj膮ce 偶ywej gestykulacji (np. kalambury, twister). Aktywno艣膰 odwr贸ci uwag臋 od jedzenia i pomo偶e Ci spali膰 troch臋 kalorii, a ponadto pobudzi do pracy Tw贸j przew贸d pokarmowy, kt贸remu w czasie 艣wi膮t wsparcie bardzo si臋 przyda!