To, co jesz, ma znaczenie

to co jesz, ma znaczenie, zdrowa dieta catering pomelo

W┼éa┼Ťciwa dieta ma ogromny wp┼éyw na zdrowie ca┼éego organizmu, przek┼éadaj─ůce si─Ö na jego og├│ln─ů form─Ö. Wszelkie braki w ┼╝ywieniu objawiaj─ů si─Ö nie tylko chorobami, lecz tak┼╝e zmianami w wygl─ůdzie. Niedobory substancji od┼╝ywczych mog─ů mie─ç zwi─ůzek z wypadaniem w┼éos├│w, niedoskona┼éo┼Ťciami sk├│rnymi lub takimi zjawiskami, jak bia┼ée plamki pojawiaj─ůce si─Ö na paznokciach. Jest to widoczny sygna┼é, ┼╝e Tw├│j organizm potrzebuje dodatkowej dawki odpowiednich sk┼éadnik├│w. W├│wczas warto zrobi─ç odpowiednie badania, aby dowiedzie─ç si─Ö, jakie substancje powiniene┼Ť uzupe┼éni─ç. Odpowiednie informacje pomog─ů Ci w opracowaniu prawid┼éowej diety, pozwalaj─ůcej na popraw─Ö kondycji Twojej cery i ca┼éego cia┼éa.

Jak dieta wp┼éywa na cer─Ö

Spo┼╝ywane warto┼Ťci od┼╝ywcze w znacznym stopniu wp┼éywaj─ů na stan cery. Najcz─Östszym problemem spowodowanym niew┼éa┼Ťciwym ┼╝ywieniem jest tr─ůdzik i inne niedoskona┼éo┼Ťci pojawiaj─ůce si─Ö nie tylko na twarzy, lecz r├│wnie┼╝ na innych cz─Ö┼Ťciach cia┼éa. Cera osoby prowadz─ůcej nieprawid┼éow─ů diet─Ö jest r├│wnie┼╝ cz─Östo szara i pozbawiona wewn─Ötrznego blasku. Nieodpowiednie od┼╝ywianie mo┼╝e mie─ç tak┼╝e zwi─ůzek z jej zbyt ma┼éym nawil┼╝eniem, kt├│rego nie s─ů w stanie pokona─ç nawet najmocniejsze kremy. Niekt├│re witaminy potrafi─ů poradzi─ç sobie r├│wnie┼╝ z pogarszaj─ůc─ů si─Ö j─Ödrno┼Ťci─ů sk├│ry, pobudzaj─ůc Twoje cia┼éo do wytwarzania wi─Ökszej ilo┼Ťci kolagenu. Dzi─Öki temu zachowasz m┼éodsz─ů i wyra┼║nie zdrowsz─ů twarz bez drogich zabieg├│w i czasoch┼éonnej piel─Ögnacji, kt├│ra jest jedynie dodatkiem do zmian zwi─ůzanych ze sposobem ┼╝ywienia.

Witamina A i jej dzia┼éanie

Sk┼éadnikiem zbilansowanej diety wp┼éywaj─ůcej na popraw─Ö jako┼Ťci sk├│ry powinna by─ç witamina A, zawarta mi─Ödzy innymi w ma┼Ťle, jajkach, serze, marchwi, morelach, dyni, tranie lub zielonych warzywach. Jej dzia┼éanie ma zwi─ůzek z op├│┼║nieniem proces├│w starzenia i rewitalizacj─ů, czyli odnow─ů nask├│rka. Witamina A rozpuszcza si─Ö w t┼éuszczach oraz dociera prosto do warstwy rogowej sk├│ry w┼éa┼Ťciwej i tkanki podsk├│rnej. Powoduje zwi─Ökszenie wytwarzania elastyny oraz kolagenu, odpowiadaj─ůcych za j─Ödrno┼Ť─ç i napi─Öcie sk├│ry. Witamina A ma r├│wnie┼╝ ogromny zwi─ůzek z w┼éa┼Ťciwym nawil┼╝eniem i eliminowaniem drobnych zmarszczek poprzez ich wyg┼éadzenie. Spo┼╝ywanie du┼╝ej ilo┼Ťci tego sk┼éadnika pozwala na zminimalizowanie widoczno┼Ťci przebarwie┼ä pos┼éonecznych, pieg├│w lub plam starczych. Dieta bogata w witamin─Ö A jest tak┼╝e w stanie chroni─ç sk├│r─Ö przed dzia┼éaniem promieniowania UVA, co przek┼éada si─Ö na znaczne poprawienie jej wygl─ůdu i kondycji bez konieczno┼Ťci u┼╝ywania drogiej i profesjonalnej piel─Ögnacji.

Cudotw├│rcza witamina E

Witamina E bywa nazywana ÔÇ×witamin─ů m┼éodo┼ŤciÔÇŁ, co ma zwi─ůzek z jej dzia┼éaniem wp┼éywaj─ůcym na op├│┼║nienie proces├│w starzenia si─Ö sk├│ry. Nast─Öpuje to dzi─Öki neutralizacji wolnych rodnik├│w. Ten silny przeciwutleniacz przyczynia si─Ö r├│wnie┼╝ do poprawy nawil┼╝enia i uj─Ödrnienia cery. Wspomaga r├│wnie┼╝ zdolno┼Ť─ç sk├│ry do tworzenia kolagenu, co przek┼éada si─Ö na zwi─Ökszenie jej elastyczno┼Ťci. Podobnie jak witamina A witamina E rozpuszcza si─Ö w t┼éuszczach, dlatego warto spo┼╝ywa─ç j─ů w towarzystwie odpowiednich produkt├│w. Witamina m┼éodo┼Ťci znajduje si─Ö w wielu artyku┼éach spo┼╝ywczych, w tym w oleju s┼éonecznikowym, rzepakowym, kie┼ékach pszenicy, oliwie, orzechach laskowych, w┼éoskich i ziemnych.

Witamina D ÔÇô znajduje si─Ö r├│wnie┼╝ w po┼╝ywieniu

Witamina D jest kojarzona g┼é├│wnie z automatyczn─ů syntez─ů podczas przebywania na s┼éo┼äcu, jednak jest zawarta r├│wnie┼╝ w produktach spo┼╝ywczych, takich jak t┼éuste ryby, przetwory mleczne lub ┼╝├│┼étka jajek. Dieta nie jest w stanie zaspokoi─ç ca┼éego dziennego zapotrzebowania na witamin─Ö D, ale potrafi pom├│c w jej uzupe┼énieniu. Ten sk┼éadnik od┼╝ywczy poprawia napi─Öcie sk├│ry oraz wspiera jej z┼éuszczanie wp┼éywaj─ůce na regeneracj─Ö nask├│rka.

Witamina C ÔÇô silny przeciwutleniacz

Dieta bogata w witamin─Ö C pomaga w walce z wolnymi rodnikami wp┼éywaj─ůcymi na starzenie si─Ö sk├│ry. U┼éatwia przenikanie substancji od┼╝ywczych do krwi, co ma zwi─ůzek z popraw─ů ukrwienia zewn─Ötrznych warstw ludzkiego cia┼éa. Zmniejszenie produkcji melaniny przyczynia si─Ö do rozja┼Ťnienia cery oraz zniwelowania drobnych przebarwie┼ä. Dzia┼éanie witaminy C powoduje r├│wnie┼╝ sp┼éycenie niewielkich zmarszczek i popraw─Ö j─Ödrno┼Ťci sk├│ry. Ten drogocenny sk┼éadnik mo┼╝esz znale┼║─ç w wielu produktach spo┼╝ywczych, w tym w pomara┼äczach, papajach, broku┼éach, czarnych porzeczkach, truskawkach, kiwi, bia┼éej kapu┼Ťcie, mango, mandarynkach, pietruszce lub pomidorach.

Działanie witaminy K

Witamina K bierze czynny udzia┼é w procesie krzepni─Öcia krwi, dzi─Öki czemu zmniejsza ryzyko wyst─ůpienia gro┼║nych krwotok├│w i krwawie┼ä. Powoduje r├│wnie┼╝ wzmocnienie naczy┼ä krwiono┼Ťnych, co przek┼éada si─Ö si─Ö na ograniczenie powstawania nieestetycznych i bolesnych siniak├│w. Witamina K pozwala tak┼╝e na rozja┼Ťnienie zm─Öczonej i poszarza┼éej cery oraz zniwelowanie delikatnych zaczerwienie┼ä sk├│ry. Ten sk┼éadnik od┼╝ywczy wyst─Öpuje w wielu produktach spo┼╝ywczych, mi─Ödzy innymi w zielonych li┼Ťciach warzyw, jajkach, awokado, pomidorach, produktach mlecznych i w─ůtr├│bce.
Nawil┼╝aj─ůce w┼éa┼Ťciwo┼Ťci witamin z grupy B
Witaminy z grupy B maj─ů zwi─ůzek g┼é├│wnie z nawil┼╝aniem sk├│ry oraz jej uj─Ödrnianiem i wyg┼éadzaniem. Te sk┼éadniki od┼╝ywcze pozwalaj─ů na kontrolowanie proces├│w regeneracji nask├│rka. Niedob├│r witaminy B2 mo┼╝e skutkowa─ç nadmiern─ů sucho┼Ťci─ů sk├│ry, co nie jest komfortowe i nie wygl─ůda zbyt estetycznie. Natomiast witamina B3 odpowiada g┼é├│wnie za odpowiednie nawil┼╝enie, jakiego nie zapewni─ů Ci nawet najdro┼╝sze kremy. Znajduje si─Ö ona w produktach mi─Ösnych, rybach, w─ůtr├│bce, twarogu i jajkach. Witamina B2 wyst─Öpuje natomiast w przetworach zbo┼╝owych, mlecznych, mi─Ösie i rybach.

Kolejny element ÔÇô woda

Woda stanowi prawie 70 procent ludzkiego organizmu. Odpowiada za wiele funkcji i proces├│w zachodz─ůcych wewn─ůtrz cia┼éa, jednak jej dzia┼éanie jest widoczne r├│wnie┼╝ z zewn─ůtrz. Odpowiednie nawadnianie jest w stanie w znaczny spos├│b poprawi─ç kondycj─Ö sk├│ry bez konieczno┼Ťci stosowania dodatkowych specyfik├│w piel─Ögnacyjnych. Woda pomaga w walce z niedoskona┼éo┼Ťciami, oczyszczaj─ůc organizm z toksyn powoduj─ůcych problemy sk├│rne. Wp┼éywa r├│wnie┼╝ na zachowanie prawid┼éowego poziomu nawil┼╝enia cery. Regularne picie oko┼éo dw├│ch litr├│w wody dziennie pozwala na naturalne roz┼Ťwietlenie sk├│ry, dzi─Öki czemu zachowuje ona zdrowy wygl─ůd bez u┼╝ycia makija┼╝u lub dodatkowych specyfik├│w. Woda wp┼éywa r├│wnie┼╝ na wnikanie sk┼éadnik├│w od┼╝ywczych przyswajanych wraz z po┼╝ywieniem, pozwalaj─ůc na ich dobroczynne dzia┼éanie wewn─ůtrz ludzkiego organizmu.

Jak utrzyma─ç w┼éa┼Ťciw─ů diet─Ö

Utrzymanie diety pe┼énej w wy┼╝ej wymienione witaminy mo┼╝e by─ç ca┼ékiem trudne. ┼╗yjemy coraz szybciej, przez co cz─Östo uciekamy si─Ö do b┼éyskawicznych i prostych rozwi─ůza┼ä, takich jak wysokoprzetworzone produkty. Artyku┼éy spo┼╝ywcze dost─Öpne w du┼╝ych supermarketach bywaj─ů w─ůtpliwej jako┼Ťci, co przek┼éada si─Ö na ich warto┼Ťci od┼╝ywcze. Zadbanie o w┼éa┼Ťciwe ┼╝ywienie jest zatem czasoch┼éonne i wymaga wiedzy na temat substancji zawartych w poszczeg├│lnych produktach. Jednak to, jak dieta wp┼éywa na cer─Ö, powinno by─ç du┼╝─ů motywacj─ů do podj─Öcia pr├│by zmiany swoich przyzwyczaje┼ä zwi─ůzanych z jedzeniem. Warto zainwestowa─ç w produkty dobrej jako┼Ťci i przeznaczy─ç odpowiedni czas na przygotowywanie posi┼ék├│w. W sytuacji, gdy styl ┼╝ycia nie pozwala na sp─Ödzanie wielu godzin w kuchni, istnieje inna mo┼╝liwo┼Ť─ç. Obecnie powstaje wiele firm zajmuj─ůcych si─Ö cateringiem dietetycznym. Dobrym przyk┼éadem jest firma Pomelo wykorzystuj─ůca produkty wysokiej jako┼Ťci. Jej dzia┼éanie polega na dowo┼╝eniu posi┼ék├│w do klienta ka┼╝dego dnia, dzi─Öki czemu ma on zapewnione odpowiednie ┼╝ywienie bez konieczno┼Ťci samodzielnego gotowania. Zestawy zawieraj─ů opis kaloryczno┼Ťci oraz sk┼éadnik├│w poszczeg├│lnych da┼ä. Szeroka oferta obejmuje wiele rodzaj├│w diet, dzi─Öki czemu dopasujesz w┼éa┼Ťciw─ů do w┼éasnych preferencji. Firma Pomelo zadba o stan Twojej cery poprzez dostarczenie w┼éa┼Ťciwych sk┼éadnik├│w od┼╝ywczych opracowanych przez profesjonalist├│w, co pozwoli Ci na oszcz─Ödno┼Ť─ç czasu bez straty na w┼éasnym zdrowiu i wygl─ůdzie.

Najbardziej uniwersaln─ů diet─ů jest w Pomelo dieta ÔÇťZbilansowanaÔÇŁ. To ona nie wyklucza ┼╝adnych sk┼éadnik├│w i dostarcza wszystkiego czego potrzebuje organizm. W przypadku kiedy chcemy schudn─ů─ç nale┼╝y wybra─ç diet─Ö ÔÇťBe FitÔÇŁ, czyli diet─Ö redukcyjn─ů. Diety sportowe czyli ÔÇťSport ProteinÔÇŁ i ÔÇťSport CarboÔÇŁ to diety odpowiednio dla os├│b trenuj─ůcych si┼éowo i wytrzyma┼éo┼Ťciowo. Na koniec diety eliminacyjne, dla tych kt├│rzy dokonuj─ů ┼Ťwiadomego wyboru czyli dieta ÔÇťWegetaria┼äskaÔÇŁ, ÔÇťWega┼äskaÔÇŁ oraz ÔÇťGluten&Lactose FreeÔÇŁ. Na koniec dieta dla os├│b chc─ůcych ograniczy─ç poda┼╝ w─Öglowodan├│w, czyli dieta ÔÇťLow CarbÔÇŁ. Idealnie nadaj─Ö si─Ö dla tych, kt├│rzy maj─ů problemy z wahaniami cukru w organizmie lub chc─ů zobaczy─ç jak si─Ö czuj─ů gdy w─Öglowodany nie przekraczaj─ů 20% w diecie. Pewnym jest, ┼╝e w Pomelo ka┼╝dy znajdzie co┼Ť dla siebie.

To mo┼╝e Ci─Ö zainteresowa─ç...

NASZE DIETY

zdj─Öcie diety

Redukcyjna

Dieta bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMi─ÖsoGluten
zdj─Öcie diety

Sport Protein

Zwi─Ökszona ilo┼Ť─ç pe┼énowarto┼Ťciowego bia┼éka - dieta polecana dla os├│b aktywnych fizycznie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdj─Öcie diety

Low Carb

Dieta polecana sportowcom i osobom, kt├│re chc─ů ograniczy─ç cukier.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdj─Öcie diety

Wegetariańska

Dieta bez mi─Ösa i ryb - polecana wegetarianom i osobom ograniczaj─ůcym spo┼╝ycie mi─Ösa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdj─Öcie diety

Wegańska

Dieta ro┼Ťlinna - dla os├│b, kt├│re wybra┼éy wega┼äski spos├│b od┼╝ywiania.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdj─Öcie diety

Standard

Dieta zbilansowana pod k─ůtem proporcji oraz warto┼Ťci od┼╝ywczych, dla ka┼╝dego.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRy┼╝Mi─Öso
zdj─Öcie diety

Sport Carbo

Zwi─Ökszona ilo┼Ť─ç w─Öglowodan├│w i bia┼éka - dieta dla entuzjast├│w sportu.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdj─Öcie diety

Dieta dla kobiet w ci─ů┼╝y

Dieta zapewniaj─ůca niezb─Ödne sk┼éadniki od┼╝ywcze kobietom w ci─ů┼╝y.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdj─Öcie diety

Wege+Fish

Dieta bez mi─Ösa, ale z rybami - polecana osobom, kt├│re chc─ů ograniczy─ç spo┼╝ycie mi─Ösa.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdj─Öcie diety

Keto

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla os├│b chc─ůcych ograniczy─ç w─Öglowodany.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdj─Öcie diety

Niski IG

Dieta dla os├│b choruj─ůcych na cukrzyc─Ö, insulinooporno┼Ť─ç lub walcz─ůcych z nadwag─ů.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoNabiał
zdj─Öcie diety

Dieta z wyborem menu

Dieta z wyborem menu to rozwi─ůzanie polecane osobom, kt├│re chc─ů mie─ç pe┼én─ů kontrol─Ö nad menu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceGlutenNabiał
zdj─Öcie diety

Office

Dieta zawieraj─ůca 3 posi┼éki. Idealne rozwi─ůzanie na posi┼éki w pracy.

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoNabiałZbożaWarzywa
zdj─Öcie diety

Office Wege

Dieta zawieraj─ůca 3 posi┼éki bez mi─Ösa. Idealne rozwi─ůzanie na posi┼éki w pracy.

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZbożaWarzywaOwoce
zdj─Öcie diety

Fleksitariańska

Dieta dla tych, kt├│rzy chc─ů ograniczy─ç spo┼╝ywanie mi─Ösa, ale nie rezygnowa─ç z niego w 100%.

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZnożaWarzywaOwoceMięso
zdj─Öcie diety

IF

Odkryj now─ů drog─Ö do zdrowego od┼╝ywiania!

Co znajdziesz w tej diecie:

Niski IG