Skontaktuj się z nami:

Grejpfrut czerwony. Sprzymierzeniec diety?

Już niebawem owoce cytrusowe znów będą smakiem sezonu. Wśród nich pamiętaj o grejpfrucie czerwonym! Poznaj jego wyjątkowe właściwości i dowiedz się, dlaczego może pomóc Ci schudnąć!

Grejpfrut często jest jednym z głównych bohaterów diet odchudzających. Budzi to przekonanie, że kryje w sobie związki, które pomagają schudnąć. Czy rzeczywiście tak jest? W jaki sposób one działają? Już za chwilę wszystkiego się dowiesz!

Grejpfrut a odchudzanie

Grejpfrut pomaga w odchudzaniu na kilka sposób:

  • Zmniejsza łaknienie na słodycze. To dobra wiadomość dla wszystkich, którym dietę odchudzającą psują „słodkie grzeszki”. Za to antysłodyczowe działanie grejpfruta odpowiada naringina – gorzki związek z grupy bioflawonoidów. Nie do końca wiadomo jednak, jaki jest mechanizm działania naringiny, ale naukowcy potwierdzają jej skuteczność.
  • Reguluje poziom cukru we krwi, a tym samym normuje apetyt. Zawdzięcza to pektynom, które należą do rozpuszczalnej formy błonnika pokarmowego. Pektyny sprawiają, że cukry z grejpfruta (oraz z innych produktów zjedzonych w jego towarzystwie) wchłaniają się z jelit do krwi stopniowo i powoli, a przez to nie napędzają apetytu.
  • Poprawia trawienie i wspomaga detoksykację organizmu. Obecne w grejpfrucie związki kwasowe pobudzają żołądek do pracy i tym samym ułatwiają mu strawić to, co zjadłeś. A im lepiej strawiony pokarm w żołądku, tym mniej trudności przy swojej pracy mają jelita i mniejsze jest ryzyko zaparć. A regularne wypróżnienia to klucz do skutecznej detoksykacji i sprawniejszego metabolizmu.
  • Reguluje odkładanie się tkanki tłuszczowej. To dlatego, że grejpfrut ma niski indeks glikemiczny. Oznacza to, że po jego zjedzeniu twoja trzustka nie produkuje dużych ilości insuliny. Wiedzieć musisz, że insulina to hormon o działaniu anabolicznym, więc przy jej większych ilościach we krwi, twój organizm chętniej odkłada tkankę tłuszczową.

Czerwony lepszy?

Dlaczego to czerwony grejpfrut jest lepszy niż jego jaśniejszy kuzyn? Bo ma nieco więcej korzystnych, wspomnianych wyżej związków. Zawiera też likopen, czerwony barwnik, który działa silnie antyoksydacyjnie i przeciwrakowo. Nie oznacza to jednak, że jedzenie innych grejpfrutów niż czerwony jest bez sensu! 😉

Sposoby na goryczkę

Już wiesz, że grejpfrut może pomóc Ci na drodze do szczuplejszej sylwetki. Jeśli jednak jego gorzki smak sprawia, że wciąż niechętnie po niego sięgasz, to poznaj 3 sposoby na „ukrycie” grejpfruta w Twoich posiłkach:

  • Koktajle, np. wrzuć do blendera kilka cząstek grejpfruta, kawałek banana, jogurt naturalny i łyżeczkę pszczelego miodu;
  • Sałatki, np. schowaj kawałki grejpfruta wśród zielonych liści szpinaku, dodaj wyraźny ser (np. fetę), polej sosem z oliwy i kremu balsamicznego;
  • Desery owocowe, np. pokrój w kostkę jabłko, gruszkę, grejpfruta, dodaj trochę rodzynek, wymieszaj, posyp do smaku cynamonem.

Grejpfrut, zwłaszcza czerwony, może być sprzymierzeńcem Twojej figury! Włączaj go do menu w sezonie jesienno-zimowym kilka razy w tygodniu, a przekonasz się na samym sobie, jak potężną ma moc! Jeśli masz jeszcze inne sposoby na ukrycie gorzkiego posmaku grejpfruta w posiłkach, to daj nam znać!