Skontaktuj si臋 z nami:

Grejpfrut czerwony. Sprzymierzeniec diety?

Ju偶 niebawem owoce cytrusowe zn贸w b臋d膮 smakiem sezonu. W艣r贸d nich pami臋taj o grejpfrucie czerwonym! Poznaj jego wyj膮tkowe w艂a艣ciwo艣ci i dowiedz si臋, dlaczego mo偶e pom贸c Ci schudn膮膰!

Grejpfrut cz臋sto jest jednym z g艂贸wnych bohater贸w diet odchudzaj膮cych. Budzi to przekonanie, 偶e kryje w sobie zwi膮zki, kt贸re pomagaj膮 schudn膮膰. Czy rzeczywi艣cie tak jest? W jaki spos贸b one dzia艂aj膮? Ju偶 za chwil臋 wszystkiego si臋 dowiesz!

Grejpfrut a odchudzanie

Grejpfrut pomaga w odchudzaniu na kilka spos贸b:

  • Zmniejsza 艂aknienie na s艂odycze. To dobra wiadomo艣膰 dla wszystkich, kt贸rym diet臋 odchudzaj膮c膮 psuj膮 鈥瀞艂odkie grzeszki鈥. Za to antys艂odyczowe dzia艂anie grejpfruta odpowiada naringina 鈥 gorzki zwi膮zek z grupy bioflawonoid贸w. Nie do ko艅ca wiadomo jednak, jaki jest mechanizm dzia艂ania naringiny, ale naukowcy potwierdzaj膮 jej skuteczno艣膰.
  • Reguluje poziom cukru we krwi, a tym samym normuje apetyt. Zawdzi臋cza to pektynom, kt贸re nale偶膮 do rozpuszczalnej formy b艂onnika pokarmowego. Pektyny sprawiaj膮, 偶e cukry z grejpfruta (oraz z innych produkt贸w zjedzonych w jego towarzystwie) wch艂aniaj膮 si臋 z jelit do krwi stopniowo i powoli, a przez to nie nap臋dzaj膮 apetytu.
  • Poprawia trawienie i wspomaga detoksykacj臋 organizmu. Obecne w grejpfrucie zwi膮zki kwasowe pobudzaj膮 偶o艂膮dek do pracy i tym samym u艂atwiaj膮 mu strawi膰 to, co zjad艂e艣. A im lepiej strawiony pokarm w 偶o艂膮dku, tym mniej trudno艣ci przy swojej pracy maj膮 jelita i mniejsze jest ryzyko zapar膰. A regularne wypr贸偶nienia to klucz do skutecznej detoksykacji i sprawniejszego metabolizmu.
  • Reguluje odk艂adanie si臋 tkanki t艂uszczowej. To dlatego, 偶e grejpfrut ma niski indeks glikemiczny. Oznacza to, 偶e po jego zjedzeniu twoja trzustka nie produkuje du偶ych ilo艣ci insuliny. Wiedzie膰 musisz, 偶e insulina to hormon o dzia艂aniu anabolicznym, wi臋c przy jej wi臋kszych ilo艣ciach we krwi, tw贸j organizm ch臋tniej odk艂ada tkank臋 t艂uszczow膮.

Czerwony lepszy?

Dlaczego to czerwony grejpfrut jest lepszy ni偶 jego ja艣niejszy kuzyn? Bo ma nieco wi臋cej korzystnych, wspomnianych wy偶ej zwi膮zk贸w. Zawiera te偶 likopen, czerwony barwnik, kt贸ry dzia艂a silnie antyoksydacyjnie i przeciwrakowo. Nie oznacza to jednak, 偶e jedzenie innych grejpfrut贸w ni偶 czerwony jest bez sensu! 馃槈

Sposoby na goryczk臋

Ju偶 wiesz, 偶e grejpfrut mo偶e pom贸c Ci na drodze do szczuplejszej sylwetki. Je艣li jednak jego gorzki smak sprawia, 偶e wci膮偶 niech臋tnie po niego si臋gasz, to poznaj 3 sposoby na 鈥瀠krycie鈥 grejpfruta w Twoich posi艂kach:

  • Koktajle, np. wrzu膰 do blendera kilka cz膮stek grejpfruta, kawa艂ek banana, jogurt naturalny i 艂y偶eczk臋 pszczelego miodu;
  • Sa艂atki, np. schowaj kawa艂ki grejpfruta w艣r贸d zielonych li艣ci szpinaku, dodaj wyra藕ny ser (np. fet臋), polej sosem z oliwy i kremu balsamicznego;
  • Desery owocowe, np. pokr贸j w kostk臋 jab艂ko, gruszk臋, grejpfruta, dodaj troch臋 rodzynek, wymieszaj, posyp do smaku cynamonem.

Grejpfrut, zw艂aszcza czerwony, mo偶e by膰 sprzymierze艅cem Twojej figury! W艂膮czaj go do menu w sezonie jesienno-zimowym kilka razy w tygodniu, a przekonasz si臋 na samym sobie, jak pot臋偶n膮 ma moc! Je艣li masz jeszcze inne sposoby na ukrycie gorzkiego posmaku grejpfruta w posi艂kach, to daj nam zna膰!