Ile wody pić dziennie? 6 zasad

ile wody pić dziennie szklanka z wodą

Tego lata nie możemy narzekać na brak upałów. Przy takich temperaturach nietrudno o odwodnienie. Zobacz, jak skutecznie mu zapobiec – poznaj najważniejsze zasady prawidłowego nawadniania!

Uff – jak gorąco! Puff – jak gorąco!”. Oj tak, ostatnio upały dały nam się we znaki! Tym samym zmuszają do tego, aby zrobić rachunek sumienia z ilości wypijanej w ciągu dnia wody. Jeśli odczuwasz ostatnio silne pragnienie, to sygnał, że w Twoim „baku” poziom wody jest już naprawdę bardzo, bardzo niski! Nie dopuść do tego, aby Twój organizm z mozołem funkcjonował jedynie na samych oparach! Dowiedz się, dlaczego picie wody jest tak dla Ciebie ważne oraz w jaki sposób skutecznie nawadniać swoje ciało.

Ile wody pić dziennie – funkcje wody

Woda pełni w naszym organizmie wiele istotnych funkcji:

  1. REGULUJE TEMPERATURĘ CIAŁA
    Dzięki wodzie w naszym organizmie może działać mechanizm pocenia się. Przez to oddajemy na zewnątrz nadmiar ciepła, chroniąc się przed przegrzaniem.
  2. OCZYSZCZA
    Woda jest głównym składnikiem krwi. Wraz z nią wędruje po całym organizmie i odbiera z tkanek oraz komórek toksyczne produkty przemiany materii, które później zostają wydalone wraz moczem.
  3. POPRAWIA TRAWIENIE
    Cierpisz na zaparcia? Może to wynikać z tego, że przyjmujesz za mało płynów. Woda ułatwia przechodzenie pokarmu przez przełyk, żołądek i jelita.
  4. POPRAWIA WYTRZYMAŁOŚĆ FIZYCZNĄ
    Jeśli jesteś za słabo nawodniony, spada Twoja wydajność i wytrzymałość w czasie aktywności fizycznej, a mięśnie stają się mniej zdolne do skurczów. Nigdy nie wychodź na trening bez butelki pełnej wody!
  5. OCHRANIA
    Woda zabezpiecza i nawilża m.in. gałki oczne, mózg oraz rdzeń kręgowy. Ochrania także stawy, chroniąc przed kontuzją.

Ile wody pić dziennie – 6 zasad nawadniania

Poznaj 6 głównych zasad, które pozwolą Ci skutecznie uniknąć odwodnienia. Pamiętaj o nich każdego dnia!

  1. Wypijaj odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia, tzn. 2–2.5 litra dziennie.
  2. Niech 70% wypijanych przez Ciebie płynów stanowi woda mineralna. W upalne dni i przy wysiłku fizycznym sięgnij po wodę o wysokim stopniu mineralizacji.
  3. Zawsze pij powoli i małymi łykami. Wtedy organizm lepiej przyswaja wypijane płyny. Picie „duszkiem”, choć jest szybkim i wygodnym rozwiązaniem, nawadnia znacznie mniej efektywnie! Pij systematycznie, przez cały dzień, by nie dopuścić do poczucia pragnienia.
  4. Jedz codziennie warzywa i owoce. To produkty najbogatsze w wodę, które odgrywają dużą rolę w nawadnianiu Twojego organizmu. W upalne dni jedz arbuzy, melony, ogórki i pomidory.
  5. Nie wychodź z domu bez butelki wody. Miej ją zawsze przy sobie w pracy, na siłowni, na spacerze, w czasie odpoczynku na kanapie. Niech woda zawsze będzie w zasięgu Twojego wzroku i ręki – wtedy będziesz sięgać po nią częściej.
  6. Stale popijaj wodę, a szczególnie pamiętaj o tym, gdy:

·         dużo czasu spędzasz w zamkniętych pomieszczeniach (zwłaszcza w czasie sezonu grzewczego),

·         jesteś kawoszem, miłośnikiem herbat lub innych napojów kofeinowych (np. energy drinków). Kofeina zwiększa wydalanie wody z organizmu.

·         przebywasz w miejscach o wysokiej temperaturze,

·         jesteś bardzo aktywny w pracy lub jesteś fanem ruchu.

Bez wody nie ma życia” – to proste i znane hasło, które warto mieć w pamięci każdego dnia. Nie pozostaje nam nic innego, jak zachęcić Cię, abyś właśnie TERAZ zrobił sobie małą przerwę na szklankę wody. 😉

zdjęcie diety

Redukcyjna

Bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik - polecana osobom, które chcą “z głową” zrzucić zbędne kilogramy, bez uczucia głodu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoGluten
zdjęcie diety

Sport Protein

Zwiększona ilość pełnowartościowego białka - polecana dla sportowców i trenujących siłowo, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na białko.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Low Carb

Zawartość węglowodanów na poziomie 20% - polecana sportowcom, osobom, które nie mogą schudnąć, lub chcącym odpocząć od cukru.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegetariańska

Bez mięsa i ryb - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegańska

Na bazie produktów roślinnych - dla osób, które wybrały wegański sposób odżywiania i chcących wzbogacić swoje menu o dużą dawkę warzyw.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Zbilansowana

Zbilansowana pod kątem proporcji oraz wartości odżywczych - najlepsza dla osób, które chcą po prostu zdrowo się odżywiać.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRyżMięso
zdjęcie diety

Sport Carbo

Zwiększona ilość węglowodanów i białka - dla entuzjastów sportów siłowo-wytrzymałościowych takich jak crossfit, fitness czy pływanie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Dieta dla kobiet w ciąży

Różnorodna i zbilansowana dieta zapewniająca wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne w ciąży.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wege + Fish

Bez mięsa, ale za to z rybami - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa, bez wykluczenia ryb oraz owoców morza.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdjęcie diety

Ketogeniczna

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla osób które w dużym stopniu chcą ograniczyć spożywanie węglowodanów.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdjęcie diety

Dieta z wyborem menu

Dieta z wyborem menu to rozwiązanie dla najbardziej wymagających - polecana osobom, które chcą mieć pełną kontrolę nad menu. Dieta dla osób, które nie potrzebują wykluczeń.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Detox

Dieta DETOX składa się ze śniadania i obiadu oraz 3 lub 4 zdrowych soków z najwyższej jakości surowców. Dzięki temu pozwala cieszyć się lekkością diet bazujących na sokach, ale uniknąć niebezpieczeństw związanych z ostrymi detoksami.

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoWarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Office

Pożegnaj wilczy głód, podjadanie i spadki energii w ciągu dnia. Zacznij dietę Office to już!

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoNabiałZbożaWarzywa
zdjęcie diety

Office wege

Pożegnaj wilczy głód, podjadanie i spadki energii w ciągu dnia. Zacznij dietę Office to już!

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZbożaWarzywaOwoce

Dziękujemy za udział w konkursie!

Mamy dla Ciebie prezent
w postaci:

15% zniżki na dowolną dietę

na kod  PREGLIFE

Wystarczy, że kod wpiszesz

w zamówieniu!

Edyta Litwiniuk dieta catering