Imbir – Twoje „must have” na jesień i zimę!

imbir

Za oknem zrobiło się ciemniej i chłodniej! To dobry moment, aby zaprosić do swojej kuchni imbir. Dzięki niemu z łatwością przejdziesz przez jesienno-zimowy! Dowiedz się dlaczego!

Gdy tylko na dworze robi się chłodno, do menu kawiarenek i restauracji trafia „zimowa herbata”. Jej podstawowym zadaniem jest szybko Cię rozgrzać i ukoić wspaniałym aromatem. Jednym z głównych składników tej herbaty, odpowiedzialnych za jej wspomniane cechy jest imbir. I to właśnie jemu przyjrzymy się dziś z bliska. Kryje on w sobie znacznie więcej właściwości, niż to, że potrafi dobrze rozgrzać. Sprawdź jakich i przekonaj się, że warto na co dzień używać go w swojej kuchni!

Poznajcie się bliżej
Imbir lekarski to przyprawa wykorzystywana na całym świecie od tysięcy lat. Ma ostry, lekko cytrynowy zapach i korzenny, palący smak. W kuchni możesz go wykorzystać na surowo lub w postaci suszonej, sproszkowanej. Imbir jest jednym ze składników curry i często obecny jest także w innych mieszankach przypraw. Pasuje do dań słodkich (pierników, ciastek, puddingów) oraz wytrawnych (zwłaszcza z kuchni azjatyckiej). Kłącze imbiru zawiera około 8% białka, 5% tłuszczu, 3% błonnika i takie minerały, jak: potas, magnez, fosfor, wapń, żelazo, mangan, miedź i cynk.

Daj mu działać
Imbir swoje walory zdrowotne zawdzięcza wielu fitoskładnikom. Wśród nich są związki o tak skomplikowanych nazwach jak np. zingiberol, alfa- farnezen, beta-bisabolen, geraniol… Na szczęście nie musisz ich znać na pamięć! Wystarczy, że zapamiętasz że imbir:
 pomaga obniżyć poziom cukru we krwi. To dobra wiadomość dla tych, którzy chorują na insulinooporoność lub cukrzycę i dla tych, którzy ciągle mają ochotę na coś słodkiego.
 działa antybakteryjnie. Żal nie wykorzystać tej cechy imbiru w sezonie, kiedy bakterie mają na Ciebie największą chrapkę!
 walczy z wolnymi rodnikami, czyli małymi reaktywnymi cząstkami, których nadmiar w organizmie zwiększa ryzyko wielu chorób. Jeśli ​ chcesz wzmocnić swoją obronę przed stanami zapalnymi i komórkami rakowymi, to stosuj imbir regularnie.
 wspomaga trawienie i łagodzi mdłości. Te właściwości imbiru szczególnie cenią sobie kobiety w ciąży. Imbir to dla nich naturalne lekarstwo przeciw dokuczliwym mdłościom.

Zaproś go do kuchni
Już poznałeś imbir na tyle blisko, że możesz bez obaw zaprosić go do swojej kuchni! Zastanawiasz się, jak go wykorzystać? Oto 3 proste pomysły:
 napój imbirowy. Z 2 cytryn wyciśnij sok. Wlej go do kielicha blendera, dodaj 2 cm świeżego, obranego kłącza imbiru i dolej ¾ szklanki wody. Zmiksuj. Napój jest gotowy do wypicia!
 herbata z imbirem i pomarańczą. Do zaparzarki wsyp listki czarnej herbaty, dodaj 2 plastry imbiru, 2 goździki i zalej wrzącą wodą. Pozostaw na 3 minuty do zaparzenia. Następnie przecedź, dodaj do naparu wyciśnięty sok z pomarańczy.
 makaron z marchewką i imbirem. Na patelni na rozgrzanym oleju podsmaż 2-3 łyżeczki tartego imbiru, starty ząbek czosnku i grubo startą marchew. Dodaj na patelnię ugotowany makaron, smaż kolejne 2-3 minuty, dopraw sosem sojowym, szczyptą cukru i szczyptą chili. Obiad błyskawiczny gotowy! I jak? Dałeś się namówić na tegoroczny sezon jesienno-zimowy w towarzystwie imbiru?

To może Cię zainteresować...

NASZE DIETY

zdjęcie diety

Redukcyjna

Dieta bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoGluten
zdjęcie diety

Sport Protein

Zwiększona ilość pełnowartościowego białka - dieta polecana dla osób aktywnych fizycznie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Low Carb

Dieta polecana sportowcom i osobom, które chcą ograniczyć cukier.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegetariańska

Dieta bez mięsa i ryb - polecana wegetarianom i osobom ograniczającym spożycie mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegańska

Dieta roślinna - dla osób, które wybrały wegański sposób odżywiania.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Standard

Dieta zbilansowana pod kątem proporcji oraz wartości odżywczych, dla każdego.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRyżMięso
zdjęcie diety

Sport Carbo

Zwiększona ilość węglowodanów i białka - dieta dla entuzjastów sportu.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Dieta dla kobiet w ciąży

Dieta zapewniająca niezbędne składniki odżywcze kobietom w ciąży.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wege+Fish

Dieta bez mięsa, ale z rybami - polecana osobom, które chcą ograniczyć spożycie mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdjęcie diety

Keto

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla osób chcących ograniczyć węglowodany.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdjęcie diety

Niski IG

Dieta dla osób chorujących na cukrzycę, insulinooporność lub walczących z nadwagą.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoNabiał
zdjęcie diety

Dieta z wyborem menu

Dieta z wyborem menu to rozwiązanie polecane osobom, które chcą mieć pełną kontrolę nad menu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Office

Dieta zawierająca 3 posiłki. Idealne rozwiązanie na posiłki w pracy.

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoNabiałZbożaWarzywa
zdjęcie diety

Office Wege

Dieta zawierająca 3 posiłki bez mięsa. Idealne rozwiązanie na posiłki w pracy.

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZbożaWarzywaOwoce
zdjęcie diety

Fleksitariańska

Dieta dla tych, którzy chcą ograniczyć spożywanie mięsa, ale nie rezygnować z niego w 100%.

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZnożaWarzywaOwoceMięso
zdjęcie diety

IF

Odkryj nową drogę do zdrowego odżywiania!

Co znajdziesz w tej diecie:

Niski IG