Co jeść podczas redukcji?

Co jeść na redukcji

Redukcja to czas, w którym pragniemy zredukować naszą tkankę tłuszczową, jednak komponowanie posiłków, a także kupno wielu produktów wiąże się z wieloma wątpliwościami: czy to na pewno będzie smaczne? Czy nie będę głodny? Co tak właściwie można jeść podczas redukcji

Produkty, które warto wprowadzić na redukcji

Redukcja wymaga od nas samozaparcia oraz dyscypliny względem komponowania posiłków, dlatego podczas pierwszego etapu redukcji, warto dokonać kilku zmian w swoim jadłospisie:

→ Białe pieczywo zamień na pieczywo pełnoziarniste,

→ Słone przekąski zamień na ulubione orzechy,

→ Słodkie napoje zamień na wodę i herbaty ziołowe,

→ Smażenie na oleju zamień na smażenie na maśle klarowanym, lub oliwie

→ Mięso panierowane zamień na mięso marynowane w ulubionych przyprawach,

→ Nabiał z wysoką ilością tłuszczu zamień na nabiał z niską zawartością tłuszczu,

→ Spożywaj większą ilość ryb,

→ Wybieraj chude mięsa (indyk, pierś z kurczaka).

Zamiana tych kilku podstawowych nawyków żywieniowych pozwoli przyspieszyć metabolizm, a także wesprzeć gospodarkę glukozowo insulinową.

Co jeść na redukcji: przykładowy jadłospis

PONIEDZIAŁEK:

Śniadanie: Owsianka z borówkami, malinami i jogurtem naturalnym,

II śniadanie: Placki bananowe z masłem orzechowym posypane orzechami pekan,

Obiad: Pierś z kurczaka w sosie z czerwonych warzyw, z makaronem pełnoziarnistym,

Przekąska: Jabłko,

Kolacja: Sałatka z gotowanym jajkiem, brokułem i sosem czosnkowym z dodatkiem tosta.

WTOREK:

Śniadanie: Kanapka z avocado i gotowanym jajkiem,

II śniadanie: Placki twarogowe,

Obiad: Pierś z indyka zapiekana z ziemniakami i marchewką,

Przekąska: Sałatka owocowa,

Kolacja: Sałatka z sałaty lodowej, papryki, sera typu feta oraz grzankami.

Kombinacji na jadłospis podczas redukcji jest wiele, a to od nas samych zależy, jakie produkty zechcemy łączyć. Grunt, aby każdy posiłek przygotowywać na bazie zdrowych produktów i dopasować do własnych gustów kulinarnych.

Czego nie robić podczas redukcji?

  • Nie głódź się!

Głodówka nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem dla naszego organizmu.

  • Nie kupuj produktów, których nie lubisz

To, że wszyscy fit influencerzy polecają smoothie z jarmużu, wcale nie oznacza, że Ty również to polubisz. Wybieraj produkty, które znasz i chętnie spożywasz.

  • Nie bądź swoją demotywacją!

To, że jednego dnia przesadziłeś z kalorycznością, nie oznacza, że za chwilę nie wrócisz na właściwy tor. Bądź swoim największym wsparciem i motywuj osobę, którą widzisz w lustrze!

  • Nie obcinaj zbyt wielu kalorii!

Deficyt kaloryczny powinien być odpowiednio dopasowany do Twojego trybu życia, a także powinien uwzględniać Twoje PMM. Zbyt duże obcięcie kalorii spowolni Twój metabolizm, a także wpłynie na pogorszenie Twojego samopoczucia.

  • Nie pomijaj regeneracji

Jeśli uprawiasz regularną aktywność fizyczną, pamiętaj, że regeneracja Twojego organizmu jest równie istotna, co trening!

  • Nie patrz na innych!

Każdy z nas jest inny: jedni tracą tkankę tłuszczowym w tempie ekspresowym, a inni potrzebują więcej czasu. Dokładnie tak, jak z kwiatami: każdy rozkwita wtedy, kiedy jest na to czas. DAJ SOBIE CZAS!

Jak ułatwić sobie redukcję?

Liczenie kalorii, a także ważenie posiłków to nie lada wyczyn dla tych, którzy nigdy dotąd tego nie robili. Jeśli więc jesteś na początkowym etapie redukcji, możesz skorzystać z aplikacji do liczenia kalorii. Obecnie na rynku dostępnych jest kilkanaście takich aplikacji, które wspierają i ułatwiają obliczenie dziennej kaloryki.

Jeśli jednak wciąż czujesz, że liczenie kalorii oraz ważenie jedzenia nie jest dla Ciebie (np. przez rodzaj wykonywanej pracy), warto ułatwić sobie redukcję, przy pomocy cateringu pudełkowego, który jest obecnie najchętniej wybieraną formą cateringu przez klientów.

Jak zadbać o jadłospis podczas redukcji?

Catering pudełkowy POMELO z siedzibą w Warszawie od lat dba o to, aby wspierać klientów podczas redukcji. Nasze posiłki komponowane są pod czujnym okiem dietetyków oraz trenerów personalnych, a smaki i kaloryczność dopasowane są zawsze pod kubki smakowe klienta.

Poznaj przykładowy jadłospis na redukcję, który oferuje POMELO:

Śniadanie: Pieczywo graham z pastą kanapkową z kurczaka, twarogu i suszonych pomidorów
II śniadanie: Krem z pomidorów na mleczku kokosowym z makaronem z serem feta
Obiad: Tagine z morelami i indykiem z kaszą jaglaną
Podwieczorek: Twarożek waniliowy na słodko z musem gruszkowym z nutą pomarańczy i orzechami
Kolacja: Klopsik wołowo-ziemniaczany w sosie koperkowym z surówką z czerwonej kapusty

Brzmi pysznie? Gwarantujemy, że tak samo smakuje!

Pamiętaj: zdrowe nawyki żywieniowe to nie przykra konieczność, a dbałość o swoje zdrowie! Piękna sylwetka to jedynie dodatek!

zdjęcie diety

Redukcyjna

Bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik - polecana osobom, które chcą “z głową” zrzucić zbędne kilogramy, bez uczucia głodu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoGluten
zdjęcie diety

Sport Protein

Zwiększona ilość pełnowartościowego białka - polecana dla sportowców i trenujących siłowo, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na białko.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Low Carb

Zawartość węglowodanów na poziomie 20% - polecana sportowcom, osobom, które nie mogą schudnąć, lub chcącym odpocząć od cukru.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegetariańska

Bez mięsa i ryb - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegańska

Na bazie produktów roślinnych - dla osób, które wybrały wegański sposób odżywiania i chcących wzbogacić swoje menu o dużą dawkę warzyw.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Zbilansowana

Zbilansowana pod kątem proporcji oraz wartości odżywczych - najlepsza dla osób, które chcą po prostu zdrowo się odżywiać.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRyżMięso
zdjęcie diety

Sport Carbo

Zwiększona ilość węglowodanów i białka - dla entuzjastów sportów siłowo-wytrzymałościowych takich jak crossfit, fitness czy pływanie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Dieta dla kobiet w ciąży

Różnorodna i zbilansowana dieta zapewniająca wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne w ciąży.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wege + Fish

Bez mięsa, ale za to z rybami - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa, bez wykluczenia ryb oraz owoców morza.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdjęcie diety

Ketogeniczna

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla osób które w dużym stopniu chcą ograniczyć spożywanie węglowodanów.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdjęcie diety

Dieta z wyborem menu

Dieta z wyborem menu to rozwiązanie dla najbardziej wymagających - polecana osobom, które chcą mieć pełną kontrolę nad menu. Dieta dla osób, które nie potrzebują wykluczeń.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Detox

Dieta DETOX składa się ze śniadania i obiadu oraz 3 lub 4 zdrowych soków z najwyższej jakości surowców. Dzięki temu pozwala cieszyć się lekkością diet bazujących na sokach, ale uniknąć niebezpieczeństw związanych z ostrymi detoksami.

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoWarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Office

Pożegnaj wilczy głód, podjadanie i spadki energii w ciągu dnia. Zacznij dietę Office to już!

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoNabiałZbożaWarzywa
zdjęcie diety

Office wege

Pożegnaj wilczy głód, podjadanie i spadki energii w ciągu dnia. Zacznij dietę Office to już!

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZbożaWarzywaOwoce
zdjęcie diety

Fleksitariańska

Chcesz ograniczyć spożywanie mięsa, ale nie rezygnować z niego całkowicie? Spróbuj diety flexitariańskiej!

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZnożaWarzywaOwoceMięso

Dziękujemy za udział w konkursie!

Mamy dla Ciebie prezent
w postaci:

15% zniżki na dowolną dietę

na kod  PREGLIFE

Wystarczy, że kod wpiszesz

w zamówieniu!

Edyta Litwiniuk dieta catering