Jak wytrwa膰 w diecie

Na pewno przynajmniej raz w 偶yciu zastanawia艂e艣 si臋 nad zmian膮 sposobu swojego od偶ywiania. Taka sytuacja mog艂a mie膰 zwi膮zek z ch臋ci膮 zrzucenia kilku kilogram贸w lub poprawienia stanu swojego organizmu, a co za tym idzie r贸wnie偶 zdrowia. Jednak przej艣cie na diet臋 zazwyczaj pozostaje jedynie niedo艣cignionymi planami i niespe艂nionymi postanowieniami noworocznymi. Wynika to z faktu, 偶e zmiana przyzwyczaje艅 wymaga wielu po艣wi臋ce艅 i motywacji, a cz臋sto r贸wnie偶 dodatkowego czasu na nauczenie si臋 nowego sposobu gotowania i 偶ywienia. Wielu osobom brakuje konsekwencji, pozwalaj膮cej na rozpocz臋cie i utrzymanie diety przez d艂ugi czas. W贸wczas przydatne mog膮 okaza膰 si臋 og贸lnodost臋pne wskaz贸wki dotycz膮ce rozpocz臋cia i kontynuowania nowego sposobu 偶ywienia, pozwalaj膮ce na zmian臋 my艣lenia przed przej艣ciem na diet臋. We wcieleniu plan贸w w 偶ycie pomocny mo偶e by膰 r贸wnie偶 catering dietetyczny, odci膮偶aj膮cy klient贸w z obowi膮zk贸w zwi膮zanych z codziennym gotowaniem i wa偶eniem u偶ytych produkt贸w.

Dieta 鈥 jak zacz膮膰

Rozpocz臋cie zupe艂nie nowego sposobu od偶ywiania mo偶e by膰 do艣膰 trudne, szczeg贸lnie w przypadku os贸b nielubi膮cych zmian. Dieta wymaga wypracowania odpowiednich przyzwyczaje艅 pozwalaj膮cych na utrzymanie jej przez d艂u偶szy czas, wystarczaj膮cy do uzyskania oczekiwanych efekt贸w. Rozpocz臋cie nowego sposobu 偶ywienia powinno zaczyna膰 si臋 od zdobycia wystarczaj膮cej ilo艣ci informacji dost臋pnych w internecie lub przekazywanych podczas konsultacji medycznych. Wykszta艂ceni dietetycy s膮 w stanie w szybki spos贸b dobra膰 diet臋 dopasowan膮 do Twoich potrzeb, bazuj膮c na swojej szerokiej wiedzy i zebranych parametrach dotycz膮cych cia艂a klienta. Przydatne mo偶e okaza膰 si臋 r贸wnie偶 wykonanie bada艅 krwi, pozwalaj膮cych na wykrycie ewentualnych niedobor贸w niezb臋dnych substancji od偶ywczych. W贸wczas nowy spos贸b 偶ywienia mo偶e zosta膰 dostosowany do brak贸w w organizmie, znacznie poprawiaj膮c stan zdrowia i wygl膮d danej osoby. Odpowiednia dieta pozwala bowiem na zniwelowanie problem贸w zwi膮zanych z wypadaniem w艂os贸w, 艂amaniem si臋 paznokci, niedoskona艂o艣ciami sk贸rnymi oraz szaro艣ci膮 cery. Dostarczanie prawid艂owej ilo艣ci poszczeg贸lnych sk艂adnik贸w od偶ywczych wp艂ywa korzystnie r贸wnie偶 na ko艣ci i organy znajduj膮ce si臋 wewn膮trz cia艂a, zapobiegaj膮c wielu chorobom, takim jak awitaminoza lub osteoporoza. Z tego te偶 powodu pierwszym krokiem do zmiany przyzwyczaje艅 powinno by膰 okre艣lenie potrzeb danej osoby i dobranie odpowiedniej diety na podstawie wszystkich dost臋pnych informacji.

Dieta 鈥 jak si臋 zmotywowa膰

Dobra motywacja jest niew膮tpliwie najwa偶niejszym czynnikiem pozwalaj膮cym na utrzymanie diety przez d艂u偶szy czas. Mo偶e mie膰 ona zwi膮zek z chorobami, kt贸rym chcemy zapobiec, z problemami zdrowotnymi lub ch臋ci膮 pozbycia si臋 zb臋dnych kilogram贸w. Dobr膮 motywacj膮 s膮 r贸wnie偶 inne osoby trzymaj膮ce diet臋 wraz z Tob膮. W chwilach zw膮tpienia s膮 w stanie podnie艣膰 Ci臋 na duchu i zach臋ci膰 do kontynuowania wybranego sposobu 偶ywienia. Jednak nawet znajomi nie potrafi膮 zmotywowa膰 tak, jak widoczne efekty w艂a艣ciwego od偶ywiania. W przypadku odchudzania mog膮 by膰 to znikaj膮ce kilogramy, a podczas diety zwi膮zanej z popraw膮 stanu cia艂a 鈥 mocne w艂osy, paznokcie i 艣wietlista cera. Takie czynniki pomagaj膮 w kontynuowaniu diety, owocnej w widoczne i zadowalaj膮ce efekty wynikaj膮ce ze zmiany przyzwyczaje艅 偶ywieniowych. Kolejnym sposobem motywowania mog膮 by膰 r贸wnie偶 aplikacje pozwalaj膮ce na pomiar aktywno艣ci i ustawianie przypomnie艅 o braku ruchu danego dnia. Za ich pomoc膮 jeste艣 w stanie monitorowa膰 spalane kalorie, przebyty dystans, ilo艣膰 wykonanych krok贸w oraz przyswojone warto艣ci od偶ywcze w postaci poszczeg贸lnych produkt贸w. Aplikacje sportowe umo偶liwiaj膮 r贸wnie偶 ustawianie cel贸w, kt贸rych systematyczne osi膮ganie powoduje satysfakcj臋 i daje motywacj臋 do kontynuowania diety po艂膮czonej z aktywno艣ci膮 fizyczn膮.

Dieta 鈥 jak liczy膰 kalorie i warto艣ci od偶ywcze

Dieta odchudzaj膮ca lub sportowa wymaga dok艂adnego liczenia kalorii oraz bilansu odpowiednich sk艂adnik贸w od偶ywczych. Zachowanie w艂a艣ciwych proporcji pozwala na uzyskanie widocznych efekt贸w, kt贸re nie znikn膮 tu偶 po porzuceniu diety. Liczenie kalorii i warto艣ci nie jest wcale takie trudne, jak mog艂oby si臋 wydawa膰. Na opakowaniu ka偶dego produktu znajduj膮 si臋 odpowiednie informacje, zwykle podawane w kontek艣cie 100 gram贸w lub mililitr贸w. Wystarczy zatem mie膰 dok艂adn膮 wag臋 kuchenn膮 i umiej臋tnie korzysta膰 z proporcji. Jest to zdecydowanie najdok艂adniejszy spos贸b obliczania bilansu sk艂adnik贸w od偶ywczych i kalorii, jednak nie jedyny. Obecnie mamy dost臋p do niezliczonych aplikacji i stron internetowych obliczaj膮cy poszczeg贸lne warto艣ci w spos贸b automatyczny, zaraz po wybraniu odpowiedniego produktu z listy. Ich dzia艂anie nie jest tak dok艂adne, jak samodzielne wa偶enie jedzenia, jednak skorzystanie z tego typu rozwi膮za艅 jest zdecydowanie szybsze. Istniej膮 r贸wnie偶 liczne blogi opisuj膮ce udzia艂 poszczeg贸lnych sk艂adnik贸w od偶ywczych w konkretnych produktach. Zazwyczaj s膮 one oprawione przyk艂adowymi zdj臋ciami pokazuj膮cymi badan膮 porcj臋. Jednak takie rozwi膮zanie jest chyba najmniej dok艂adne, poniewa偶 w przypadku wszelkiego rodzaju ciast, zapiekanek lub potraw stworzonych z wielu sk艂adnik贸w obliczenie kalorii bez podzia艂u dania na poszczeg贸lne elementy mo偶e da膰 jedynie przybli偶ony wynik.

Co mo偶e da膰 Ci prawid艂owa dieta

W艂a艣ciwie dobrany spos贸b 偶ywienia jest kluczem do uzyskania dobrego stanu organizmu. 呕adna aktywno艣膰 fizyczna nie b臋dzie wystarczaj膮co skuteczna bez odpowiedniego od偶ywiania, wp艂ywaj膮cego na dzia艂anie wielu funkcji wewn膮trz ludzkiego cia艂a. Odpowiedni bilans warto艣ci od偶ywczych wp艂ywa na popraw臋 kondycji sk贸ry, w艂os贸w i paznokci oraz pomaga w zachowaniu odporno艣ci. W艂a艣ciwa dieta zapobiega r贸wnie偶 wielu chorobom oraz wspomaga koncentracj臋. Natomiast przemy艣lane obni偶enie przyswajanej ilo艣ci kalorii umo偶liwia zrzucenie zb臋dnych kilogram贸w, poprawiaj膮c nie tylko zdrowie organizmu, lecz tak偶e wygl膮d ca艂ego cia艂a.

U艂atwiamy trzymanie diety

Obecnie coraz popularniejsze staj膮 si臋 cateringi dietetyczne, kt贸rych dzia艂anie polega na przygotowywaniu i dostarczaniu gotowych potraw na ca艂y dzie艅 tu偶 pod drzwi osoby zamawiaj膮cej. Przyk艂adem firmy zajmuj膮cej si臋 takimi us艂ugami jest Pomelo, gwarantuj膮ce wysok膮 jako艣膰 dowo偶onych da艅. Nasze dzia艂anie opiera si臋 na dowo偶eniu odpowiednich posi艂k贸w rano, tak aby艣 nie musia艂 martwi膰 si臋 gotowaniem przez reszt臋 dnia. Oferujemy kilka rodzaj贸w diet dostosowanych do potrzeb konkretnych os贸b. W naszym asortymencie znajdziesz wariant dla os贸b 膰wicz膮cych oraz takich, kt贸re planuj膮 zrzuci膰 zb臋dne kilogramy. Do dowo偶onych potraw do艂膮czamy wykaz kalorii oraz warto艣ci od偶ywczych obliczonych przez naszych specjalist贸w. Dzi臋ki temu nie musisz samodzielnie szacowa膰 bilansu spo偶ywanych sk艂adnik贸w. Oferujemy r贸偶ne warianty kaloryczne, pozwalaj膮ce na dostosowanie diety do Twojego dziennego zapotrzebowania. Korzystaj膮c z naszych us艂ug, w 艂atwy i przyjemny spos贸b rozpoczniesz nowy styl 偶ywienia, poznaj膮c ciekawe smaki i ciesz膮c si臋 dietetycznym jedzeniem.

Dla os贸b trenuj膮cych si艂owo polecamy diet臋 鈥淪port Protein鈥 (CrossFit, kulturystyka). Dla os贸b trenuj膮cych natomiast wytrzyma艂o艣ciowo diet臋 鈥淪port Carbo鈥 (bieganie, rower, triathlon). Je艣li chcesz schudn膮膰, wybierz diet臋 鈥淏e Fit鈥. Dieta 鈥淶bilansowana鈥 to najbardziej uniwersalna dieta dla os贸b aktywnych, szczeg贸lnie zawodowo. Diety eliminacyjne jak Gluten&Lactose Free czy 鈥淲egetaria艅ska鈥 i 鈥淲ega艅ska鈥 s膮 dla os贸b podejmuj膮cych 艣wiadome wybory 偶ywieniowe lub takich, kt贸re chc膮 sprawdzi膰 czy taki system 偶ywienia im odpowiada. Jedno jest pewne, mo偶liwo艣ci jest wiele, a zmiana diety czy kaloryczno艣ci jest bardzo prosta gdy korzysta si臋 z cateringu dietetycznego.