Skontaktuj się z nami:

Jak wytrwać w diecie

Na pewno przynajmniej raz w życiu zastanawiałeś się nad zmianą sposobu swojego odżywiania. Taka sytuacja mogła mieć związek z chęcią zrzucenia kilku kilogramów lub poprawienia stanu swojego organizmu, a co za tym idzie również zdrowia. Jednak przejście na dietę zazwyczaj pozostaje jedynie niedoścignionymi planami i niespełnionymi postanowieniami noworocznymi. Wynika to z faktu, że zmiana przyzwyczajeń wymaga wielu poświęceń i motywacji, a często również dodatkowego czasu na nauczenie się nowego sposobu gotowania i żywienia. Wielu osobom brakuje konsekwencji, pozwalającej na rozpoczęcie i utrzymanie diety przez długi czas. Wówczas przydatne mogą okazać się ogólnodostępne wskazówki dotyczące rozpoczęcia i kontynuowania nowego sposobu żywienia, pozwalające na zmianę myślenia przed przejściem na dietę. We wcieleniu planów w życie pomocny może być również catering dietetyczny, odciążający klientów z obowiązków związanych z codziennym gotowaniem i ważeniem użytych produktów.

Dieta – jak zacząć

Rozpoczęcie zupełnie nowego sposobu odżywiania może być dość trudne, szczególnie w przypadku osób nielubiących zmian. Dieta wymaga wypracowania odpowiednich przyzwyczajeń pozwalających na utrzymanie jej przez dłuższy czas, wystarczający do uzyskania oczekiwanych efektów. Rozpoczęcie nowego sposobu żywienia powinno zaczynać się od zdobycia wystarczającej ilości informacji dostępnych w internecie lub przekazywanych podczas konsultacji medycznych. Wykształceni dietetycy są w stanie w szybki sposób dobrać dietę dopasowaną do Twoich potrzeb, bazując na swojej szerokiej wiedzy i zebranych parametrach dotyczących ciała klienta. Przydatne może okazać się również wykonanie badań krwi, pozwalających na wykrycie ewentualnych niedoborów niezbędnych substancji odżywczych. Wówczas nowy sposób żywienia może zostać dostosowany do braków w organizmie, znacznie poprawiając stan zdrowia i wygląd danej osoby. Odpowiednia dieta pozwala bowiem na zniwelowanie problemów związanych z wypadaniem włosów, łamaniem się paznokci, niedoskonałościami skórnymi oraz szarością cery. Dostarczanie prawidłowej ilości poszczególnych składników odżywczych wpływa korzystnie również na kości i organy znajdujące się wewnątrz ciała, zapobiegając wielu chorobom, takim jak awitaminoza lub osteoporoza. Z tego też powodu pierwszym krokiem do zmiany przyzwyczajeń powinno być określenie potrzeb danej osoby i dobranie odpowiedniej diety na podstawie wszystkich dostępnych informacji.

Dieta – jak się zmotywować

Dobra motywacja jest niewątpliwie najważniejszym czynnikiem pozwalającym na utrzymanie diety przez dłuższy czas. Może mieć ona związek z chorobami, którym chcemy zapobiec, z problemami zdrowotnymi lub chęcią pozbycia się zbędnych kilogramów. Dobrą motywacją są również inne osoby trzymające dietę wraz z Tobą. W chwilach zwątpienia są w stanie podnieść Cię na duchu i zachęcić do kontynuowania wybranego sposobu żywienia. Jednak nawet znajomi nie potrafią zmotywować tak, jak widoczne efekty właściwego odżywiania. W przypadku odchudzania mogą być to znikające kilogramy, a podczas diety związanej z poprawą stanu ciała – mocne włosy, paznokcie i świetlista cera. Takie czynniki pomagają w kontynuowaniu diety, owocnej w widoczne i zadowalające efekty wynikające ze zmiany przyzwyczajeń żywieniowych. Kolejnym sposobem motywowania mogą być również aplikacje pozwalające na pomiar aktywności i ustawianie przypomnień o braku ruchu danego dnia. Za ich pomocą jesteś w stanie monitorować spalane kalorie, przebyty dystans, ilość wykonanych kroków oraz przyswojone wartości odżywcze w postaci poszczególnych produktów. Aplikacje sportowe umożliwiają również ustawianie celów, których systematyczne osiąganie powoduje satysfakcję i daje motywację do kontynuowania diety połączonej z aktywnością fizyczną.

Dieta – jak liczyć kalorie i wartości odżywcze

Dieta odchudzająca lub sportowa wymaga dokładnego liczenia kalorii oraz bilansu odpowiednich składników odżywczych. Zachowanie właściwych proporcji pozwala na uzyskanie widocznych efektów, które nie znikną tuż po porzuceniu diety. Liczenie kalorii i wartości nie jest wcale takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Na opakowaniu każdego produktu znajdują się odpowiednie informacje, zwykle podawane w kontekście 100 gramów lub mililitrów. Wystarczy zatem mieć dokładną wagę kuchenną i umiejętnie korzystać z proporcji. Jest to zdecydowanie najdokładniejszy sposób obliczania bilansu składników odżywczych i kalorii, jednak nie jedyny. Obecnie mamy dostęp do niezliczonych aplikacji i stron internetowych obliczający poszczególne wartości w sposób automatyczny, zaraz po wybraniu odpowiedniego produktu z listy. Ich działanie nie jest tak dokładne, jak samodzielne ważenie jedzenia, jednak skorzystanie z tego typu rozwiązań jest zdecydowanie szybsze. Istnieją również liczne blogi opisujące udział poszczególnych składników odżywczych w konkretnych produktach. Zazwyczaj są one oprawione przykładowymi zdjęciami pokazującymi badaną porcję. Jednak takie rozwiązanie jest chyba najmniej dokładne, ponieważ w przypadku wszelkiego rodzaju ciast, zapiekanek lub potraw stworzonych z wielu składników obliczenie kalorii bez podziału dania na poszczególne elementy może dać jedynie przybliżony wynik.

Co może dać Ci prawidłowa dieta

Właściwie dobrany sposób żywienia jest kluczem do uzyskania dobrego stanu organizmu. Żadna aktywność fizyczna nie będzie wystarczająco skuteczna bez odpowiedniego odżywiania, wpływającego na działanie wielu funkcji wewnątrz ludzkiego ciała. Odpowiedni bilans wartości odżywczych wpływa na poprawę kondycji skóry, włosów i paznokci oraz pomaga w zachowaniu odporności. Właściwa dieta zapobiega również wielu chorobom oraz wspomaga koncentrację. Natomiast przemyślane obniżenie przyswajanej ilości kalorii umożliwia zrzucenie zbędnych kilogramów, poprawiając nie tylko zdrowie organizmu, lecz także wygląd całego ciała.

Ułatwiamy trzymanie diety

Obecnie coraz popularniejsze stają się cateringi dietetyczne, których działanie polega na przygotowywaniu i dostarczaniu gotowych potraw na cały dzień tuż pod drzwi osoby zamawiającej. Przykładem firmy zajmującej się takimi usługami jest Pomelo, gwarantujące wysoką jakość dowożonych dań. Nasze działanie opiera się na dowożeniu odpowiednich posiłków rano, tak abyś nie musiał martwić się gotowaniem przez resztę dnia. Oferujemy kilka rodzajów diet dostosowanych do potrzeb konkretnych osób. W naszym asortymencie znajdziesz wariant dla osób ćwiczących oraz takich, które planują zrzucić zbędne kilogramy. Do dowożonych potraw dołączamy wykaz kalorii oraz wartości odżywczych obliczonych przez naszych specjalistów. Dzięki temu nie musisz samodzielnie szacować bilansu spożywanych składników. Oferujemy różne warianty kaloryczne, pozwalające na dostosowanie diety do Twojego dziennego zapotrzebowania. Korzystając z naszych usług, w łatwy i przyjemny sposób rozpoczniesz nowy styl żywienia, poznając ciekawe smaki i ciesząc się dietetycznym jedzeniem.

Dla osób trenujących siłowo polecamy dietę “Sport Protein” (CrossFit, kulturystyka). Dla osób trenujących natomiast wytrzymałościowo dietę “Sport Carbo” (bieganie, rower, triathlon). Jeśli chcesz schudnąć, wybierz dietę “Be Fit”. Dieta “Zbilansowana” to najbardziej uniwersalna dieta dla osób aktywnych, szczególnie zawodowo. Diety eliminacyjne jak Gluten&Lactose Free czy “Wegetariańska” i “Wegańska” są dla osób podejmujących świadome wybory żywieniowe lub takich, które chcą sprawdzić czy taki system żywienia im odpowiada. Jedno jest pewne, możliwości jest wiele, a zmiana diety czy kaloryczności jest bardzo prosta gdy korzysta się z cateringu dietetycznego.