Jak wytrwać w diecie?

Jak wytrwać w diecie

Zmiana nawyków żywieniowych to często spora rewolucja w życiu, ponieważ z produktów, które znamy, mechanicznie przyrządzamy ulubione potrawy. Podczas wprowadzania zdrowych nawyków żywieniowych, nagle wszystkie przepisy ulegają modyfikacji, która wymaga od nas większego nakładu czasu oraz chęci. Czy jednak wytrwanie w diecie to faktycznie taka trudność? Absolutnie nie! O tym, jak wytrwać w diecie i cieszyć się zdrowiem oraz piękną sylwetką w dzisiejszym artykule POMELO!

Sposoby na wytrwanie w diecie: poznaj 5 kluczowych zasad!

Przede wszystkim słowo dieta kojarzy się wielu osobom z ogromnym wyrzeczeniem oraz smutnym i bezsmakowym jedzeniem, a to nieprawda! Dieta może być smaczna, kolorowa i sycąca, jeśli odpowiednio podejdziemy do planowania i gotowania naszych posiłków. O czym warto pamiętać, komponując posiłek, aby wytrwać w diecie?

1. Nie od razu Rzym zbudowano!

Nie wszystko od razu! Zdrowe nawyki żywieniowe warto wprowadzać stopniowo na tyle, aby nasz organizm zdążył się przyzwyczaić. W pierwszym tygodniu zredukuj ilość jedzonych słodyczy (np. z 5 batoników na 3 batoniki), w kolejnym tygodniu ogranicz ciężkie sosy oraz potrawy ciężkostrawne (z 5 potraw, na 3 potrawy). Nie wszystkie zmiany muszą być wprowadzane natychmiastowo, ponieważ całkowite i nagłe odcięcie się od ulubionych potraw sprawi, że automatycznie organizm ma na nie większą ochotę!

2. Zmień kompozycję talerza: koloruj!

„Kolorować talerz? Ale jak?” bardzo prosto ! Wystarczy, że 70% Twojego talerza to będą Twoje ulubione warzywa z dodatkiem np. oliwy z oliwek, lub ulubionych przypraw. Taka mała zmiana ma bardzo korzystny wpływ zarówno na Twoje zdrowie, jak i Twoją sylwetkę.

3. Nie sięgaj po produkty, których nie lubisz

Nagle wprowadzasz do swojej diety tofu, którego sam zapach Cię odrzuca? A może masz koszmary z jarmużem w roli głównej, a nagle zmuszasz się, żeby go zjeść? Nie tędy droga! Aby wytrwać w diecie, warto sięgać po ulubione produkty, ale zmienić sposób ich przyrządzania. Kochasz kotlety, ziemniaczki i mizerię?

W takim razie pierś z kurczaka przygotuj w ulubionych przyprawach (bez panierki) i wrzuć na grilla, lub podsmaż na odrobinie masła klarowanego, dorzuć ziemniaki i zjedz pyszną mizerię! Wszystko zależy od tego, jak przyrządzisz swoje danie i jakich tłuszczy do nich użyjesz.

Lifehack: do mizerii zamiast śmietany 18% dodaj jogurt grecki.

4. Rób listę posiłków

Tworzenie listy posiłków umożliwi Ci kontrolę Twoich postępów, a także pozwoli przeanalizować, jakie posiłki smakują Ci najbardziej. Nie wszyscy przepadają za owsianką na śniadanie, dlatego kontrolowanie swojego samopoczucia, apetytu oraz listy potraw umożliwi Ci wdrożenie jadłospisu dopasowanego do Ciebie.

5. Postaw na realny cel: niech to będzie najpierw Nosal, a nie Mount Everest.

Wizualizując sobie cel, upewniamy się, że chcemy wytrwać w diecie, jednak zapominamy, że droga na szczyt wymaga czasu i samozaparcia. Nie narzucaj sobie zbyt odległego celu, takiego jak: minus 20 kilogramów. To jest Mount Eeverest, a żeby na niego dojść, najpierw spróbuj wejść na Nosal. Twoim Nosalem może być -3kg na wadze, lub -5kg. Metoda małych kroków pozwala wytrwać w diecie, a także czerpać z niej motywację.

Dlaczego nie potrafię wytrwać w diecie i ćwiczeniach?

Powodów może być wiele, a tak naprawdę wszystko zależy od Twojego trybu życia. Być może Twój deficyt kaloryczny jest zbyt duży, a Twój organizm nie ma energii do działania.

Jeśli jesz za mało, Twoje ciało nie jest w stanie odnaleźć siły do aktywności fizycznej.

Być może śpisz za mało, a Twój organizm nie ma odpowiedniej ilości czasu na regenerację?

Najczęstszym powodem, dla którego wiele osób nie potrafi wytrwać w diecie, są źle skomponowane posiłki, które po prostu nie smakują. Jeśli zmuszamy się do jedzenia, będzie nam ciężko wytrwać w diecie tyle, ile oczekiwaliśmy. Dlatego metoda małych kroków oraz ustalenie sobie mniejszych celów, a także robienie listy posiłków, powinno sprawdzić się doskonale, jeśli chcemy wytrwać na początkowym etapie diety.

Co jeść, aby wytrwać w diecie? Jak komponować posiłki ?

Problem z komponowaniem posiłków na diecie ma większość osób, które zaczynają swoją przygodę ze wdrożeniem zdrowych nawyków żywieniowych, właśnie dlatego zespół POMELO stworzył dietę z wyborem menu, dzięki której wybierasz składniki, a my komponujemy dla Ciebie posiłek z odpowiednio dobraną przez Ciebie kaloryką.

Jak działa dieta z wyborem menu od Pomelo ?

Krok pierwszy: Wybierasz produkty, które uwielbiasz jeść, a my komponujemy posiłek idealny
Krok drugi: Wybierasz kaloryczność posiłków, którą chcesz zachować, a my dbamy o to, jak o własny bilans kaloryczny.
Krok trzeci: Dostarczamy posiłki pod Twój adres, a Ty korzystasz ze swojej kuchni tylko po to, żeby wyrzucić puste pudełko.

Wytrwać w diecie: motywacja to podstawa!

Pamiętaj, że dieta nie powinna być katorgą, a Twoją zmianą na lepsze. Nie ma być czymś, co spędza Ci sen z powiek i odbiera radość życia. W Pomelo dbamy o to, aby posiłki, które dostarczamy do naszych klientów, nie tylko smakowały, ale także dostarczały energii na resztę dnia.

Wydaje Ci się, że Twój cel jest odległy? Pamiętaj, że to tylko czas, który i tak upłynie.

zdjęcie diety

Redukcyjna

Bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik - polecana osobom, które chcą “z głową” zrzucić zbędne kilogramy, bez uczucia głodu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoGluten
zdjęcie diety

Sport Protein

Zwiększona ilość pełnowartościowego białka - polecana dla sportowców i trenujących siłowo, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na białko.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Low Carb

Zawartość węglowodanów na poziomie 20% - polecana sportowcom, osobom, które nie mogą schudnąć, lub chcącym odpocząć od cukru.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegetariańska

Bez mięsa i ryb - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegańska

Na bazie produktów roślinnych - dla osób, które wybrały wegański sposób odżywiania i chcących wzbogacić swoje menu o dużą dawkę warzyw.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Zbilansowana

Zbilansowana pod kątem proporcji oraz wartości odżywczych - najlepsza dla osób, które chcą po prostu zdrowo się odżywiać.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRyżMięso
zdjęcie diety

Sport Carbo

Zwiększona ilość węglowodanów i białka - dla entuzjastów sportów siłowo-wytrzymałościowych takich jak crossfit, fitness czy pływanie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Dieta dla kobiet w ciąży

Różnorodna i zbilansowana dieta zapewniająca wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne w ciąży.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wege + Fish

Bez mięsa, ale za to z rybami - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa, bez wykluczenia ryb oraz owoców morza.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdjęcie diety

Ketogeniczna

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla osób które w dużym stopniu chcą ograniczyć spożywanie węglowodanów.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdjęcie diety

Dieta z wyborem menu

Dieta z wyborem menu to rozwiązanie dla najbardziej wymagających - polecana osobom, które chcą mieć pełną kontrolę nad menu. Dieta dla osób, które nie potrzebują wykluczeń.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Detox

Dieta DETOX składa się ze śniadania i obiadu oraz 3 lub 4 zdrowych soków z najwyższej jakości surowców. Dzięki temu pozwala cieszyć się lekkością diet bazujących na sokach, ale uniknąć niebezpieczeństw związanych z ostrymi detoksami.

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoWarzywaOwoceGlutenNabiał
zdjęcie diety

Office

Pożegnaj wilczy głód, podjadanie i spadki energii w ciągu dnia. Zacznij dietę Office to już!

Co znajdziesz w tej diecie:
MięsoNabiałZbożaWarzywa
zdjęcie diety

Office wege

Pożegnaj wilczy głód, podjadanie i spadki energii w ciągu dnia. Zacznij dietę Office to już!

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZbożaWarzywaOwoce
zdjęcie diety

Fleksitariańska

Chcesz ograniczyć spożywanie mięsa, ale nie rezygnować z niego całkowicie? Spróbuj diety flexitariańskiej!

Co znajdziesz w tej diecie:
NabiałZnożaWarzywaOwoceMięso

Dziękujemy za udział w konkursie!

Mamy dla Ciebie prezent
w postaci:

15% zniżki na dowolną dietę

na kod  PREGLIFE

Wystarczy, że kod wpiszesz

w zamówieniu!

Edyta Litwiniuk dieta catering