Od czego zacząć? Pięć ćwiczeń na rozruszanie organizmu po wakacjach

To już (niestety!) koniec wakacji! Jeśli był to dla Ciebie okres błogiego lenistwa i przerwy od regularnych treningów, to najwyższy czas wrócić do formy. Poznaj 5 prostych ćwiczeń, dzięki którym rozruszasz się na nowo!

Jeśli w czasie tegorocznego lata zrobiłeś sobie solidny odpoczynek od aktywności fizycznej, pamiętaj, aby wrócić do niej stopniowo. Nie musisz już w pierwszym tygodniu września wykupować karnetu na siłownię. Daj sobie chwilę na ponowne rozruszanie swojego ciała. Możesz zrobić to w prosty i przyjemny sposób. Wystarczy, że codziennie poświęcisz chwilę na 5 poniższych ćwiczeń:

  1. PRZECIĄGNIJ SIĘ i POKRĘĆ BIODRAMI

To pierwsza propozycja, którą polecamy wcielić w życie już o poranku. Zanim wstaniesz z łóżka na równe nogi, przeciągnij się solidnie. To będzie sygnał dla Twojego ciała, że zaraz wprowadzisz je w ruch. Kiedy już wstaniesz, połóż ręce na biodra i pokręć nimi kółka w jedną i w drugą stronę. Możesz przy tym włączyć ulubioną muzykę, aby kręcenie biodrami stało się bardziej płynne. Gwarantujemy, że dzięki temu wejdziesz w nowy dzień tanecznym krokiem!

  1. WCHODŹ PO SCHODACH

Jeśli w upalne dni, których w tym roku nie brakowało, przyzwyczaiłeś się do korzystania z windy, to pora na nowo zaprzyjaźnić się ze schodami. Szukaj ich, gdzie tylko się da! W pracy, w metrze, w parkach… Może w Twojej okolicy znajduje się kładka pełna stopni do pokonania?

  1. WZMOCNIJ BRZUCH

Znów będziesz spędzać kilka godzin dziennie przed komputerem? Zadbaj o swój kręgosłup. Zapewnij mu pomoc i wsparcie, trenując każdego dnia mięśnie brzucha. Rób po kilkadziesiąt brzuszków – spokojnie możesz zacząć od 20. Pamiętaj o odpowiedniej technice; poproś o radę kogoś doświadczonego, jeśli nie masz pewności, czy dobrze ćwiczysz.

  1. ZRÓB PRZYSIADY

To dobre ćwiczenie w… pracy! Jeśli właśnie oderwałeś się od biurka i robisz sobie kawę, to zanim woda się zagotuje, zrób kilka przysiadów! Zachęć do tego swoich znajomych lub chociaż ich uprzedź, że za chwilę zrobisz mały rozruch Jeśli zrobisz kilka przysiadów po każdym odejściu od biurka, to może okazać się, że w ciągu dnia zrobisz ich co najmniej 50!

  1. WSPINAJ SIĘ NA PALCE

Nie ma prostszego i skuteczniejszego ćwiczenia na kształtowane zgrabnych łydek i pobudzenie ich mięśni do pracy! Wspiąć się na palce możesz zawsze i wszędzie, kiedy tylko musisz trochę postać. Dla wielu osób najlepszą okazją do wykonania tego ćwiczenia jest czas oczekiwania na przystanku, a potem jazda w autobusie lub tramwaju. Spróbuj! Jeśli jesteś kobietą, to wkrótce przekonasz się, że Twoja noga w butach na szpilkach wygląda jeszcze lepiej niż wcześniej! 😉

Powyższe ćwiczenia mogą wydawać się tak banalnie proste, że może nawet zastanawiasz się: „Serio?! To pomoże mi rozruszać się po wakacjach?”. Zapewniamy, że tak – przekonaj się o tym sam! Powodzenia!

zdjęcie diety

Redukcyjna

Bogata w owoce, warzywa, chude mięso i błonnik - polecana osobom, które chcą “z głową” zrzucić zbędne kilogramy, bez uczucia głodu.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoGluten
zdjęcie diety

Sport Protein

Zwiększona ilość pełnowartościowego białka - polecana dla sportowców i trenujących siłowo, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na białko.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Low Carb

Zawartość węglowodanów na poziomie 20% - polecana sportowcom, osobom, które nie mogą schudnąć, lub chcącym odpocząć od cukru.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegetariańska

Bez mięsa i ryb - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wegańska

Na bazie produktów roślinnych - dla osób, które wybrały wegański sposób odżywiania i chcących wzbogacić swoje menu o dużą dawkę warzyw.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Zbilansowana

Zbilansowana pod kątem proporcji oraz wartości odżywczych - najlepsza dla osób, które chcą po prostu zdrowo się odżywiać.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceRyżMięso
zdjęcie diety

Sport Carbo

Zwiększona ilość węglowodanów i białka - dla entuzjastów sportów siłowo-wytrzymałościowych takich jak crossfit, fitness czy pływanie.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Gluten & Lacto Free

Bezglutenowe i bezlaktozowe lub roślinne zamienniki zbóż, makaronów i nabiału - dla osób, które chcą wyeliminować gluten i laktozę.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Dieta dla kobiet w ciąży

Różnorodna i zbilansowana dieta zapewniająca wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne w ciąży.

Co znajdziesz w tej diecie:
zdjęcie diety

Wege + Fish

Bez mięsa, ale za to z rybami - polecana wegetarianom, ale też osobom, które chcą przez jakiś czas odpocząć od jedzenia mięsa, bez wykluczenia ryb oraz owoców morza.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceJajaNabiałRyby
zdjęcie diety

Ketogeniczna

Dieta ketogeniczna jest przeznaczona dla osób które w dużym stopniu chcą ograniczyć spożywanie węglowodanów.

Co znajdziesz w tej diecie:
OwoceWarzywaMięsoRybyNabiałJaja
zdjęcie diety

SIRT

Dieta oparta na dwóch etapach (w każdym po dwie fazy) polegających na restrykcji kalorycznej i zmianie posiłków stałych na posiłki płynne.

Co znajdziesz w tej diecie:
WarzywaOwoceMięsoNabiał