Jak wytrwa膰 w postanowieniach noworocznych?

Masz ju偶 swoj膮 list臋 cel贸w na nowy rok? Chcesz zacz膮膰 wprowadza膰 j膮 w 偶ycie, ale gdzie艣 w 艣rodku martwisz si臋, 偶e nie starczy Ci zapa艂u, aby doci膮gn膮膰 plany do ko艅ca? B膮d藕 spokojny! Z naszymi wskaz贸wkami utrzymasz motywacj臋 a偶 do osi膮gni臋cia swoich cel贸w!

Nowy rok to dla wielu z nas okazja do tego, aby zn贸w wzi膮膰 si臋 za co艣, co w nat艂oku zada艅 i obowi膮zk贸w zaniedbali艣my. Dla jednych jest to dieta, dla drugich nauka j臋zyka obcego, a dla innych regularne uprawianie sportu. Bez wzgl臋du na to, jakie cele obra艂e艣 sobie na ten rok mamy kilka wskaz贸wek, dzi臋ki kt贸rym b臋dzie Ci 艂atwiej wytrwa膰 w swoich postanowieniach. Nie da si臋 ukry膰, 偶e cz臋sto ju偶 pod koniec stycznia 艂apiemy zadyszk臋 w realizacji plan贸w, kt贸re snuli艣my na ten rok… Ale tym razem mo偶e by膰 inaczej! Oto sposoby na d艂ugofalow膮 mobilizacj臋!

1.聽ZNAJD殴 KOMPANA

Chyba nic nie motywuje bardziej, ni偶 druga osoba z podobnym celem! Oczywi艣cie musi by膰 to 偶yczliwa Ci osoba, kt贸ra b臋dzie Ci臋 wspiera膰 i kibicowa膰, a nie rzuca膰 k艂ody pod nogi. Zastan贸w si臋, kto spo艣r贸d Twoich bliskich lub znajomych m贸g艂by by膰 Twoim towarzyszem w drodze do celu i osi膮gnijcie go razem!

2.ZAPISZ TO

Lista Twoich cel贸w jest zapisana tylko w Twojej g艂owie, czy r贸wnie偶 na papierze? Koniecznie zapisz sobie w notesie lub kalendarzu, jakie masz plany na nowy rok. Jeden najwa偶niejszy cel, np. 鈥濺USZAJ SI臉!鈥 wypisz na du偶ej kartce i powie艣 w widocznym dla Ciebie miejscu. Mo偶esz te偶 umie艣ci膰 go na tapecie telefonu i komputera. Grunt, aby艣 cz臋sto go widzia艂, aby艣 nie zapomnia艂, co sobie obieca艂e艣!

3.聽RUSZ WYOBRA殴NI臉

Wyobra藕 sobie, co b臋dziesz czu膰, kiedy ju偶 osi膮gniesz sw贸j cel. Je艣li jest nim schudni臋cie paru kilogram贸w, to oczami wyobra藕ni zobacz siebie np. w pi臋knej, dopasowanej sukience. Dzi臋ki wyobra藕ni mo偶esz ju偶 teraz poczu膰 smak satysfakcji, zadowolenia, dumy z samego siebie. Dla wielu dzia艂a to bardzo mobilizuj膮co, bo chc膮 ten smak poczu膰 naprawd臋, a nie tylko w marzeniach!

4.聽POPRO艢 EKSPERTA

Do realizacji pewnych cel贸w tracisz zapa艂, bo nie wiesz jak si臋 za nie dobrze zabra膰. Starasz si臋 dzia艂a膰 po swojemu, a przez to efekty nie s膮 zadowalaj膮ce. To rodzi frustracj臋 i niech臋膰 do dalszych dzia艂a艅. Dlatego pomy艣l, kt贸re cele warto zrealizowa膰 ze specjalist膮 od danej dziedziny. Pr贸bujesz schudn膮膰, ale po kilku tygodniach nie ma rezultatu? Skorzystaj z pomocy cateringu dietetycznego lub dietetyka. Nie jeste艣 dobrym samoukiem w j臋zykach obcych? Zapisz si臋 na lekcje do lektora!聽

5.聽WYLUZUJ

A teraz zastan贸w si臋, czy nie w艂o偶y艂e艣 na swoje barki zbyt wielu zada艅? Chcesz schudn膮膰, rusza膰 si臋 5 razy w tygodniu, codziennie uczy膰 si臋 j臋zyka hiszpa艅skiego, czyta膰 par臋 ksi膮偶ek w miesi膮cu, zrobi膰 kilka kurs贸w w ci膮gu tego roku (z fotografii, szyde艂kowania, rysowania)… To dobrze, 偶e chcesz si臋 rozwija膰! Ale nadmiar plan贸w i pr贸ba realizacji ich wszystkich na raz mo偶e Ci臋 przyt艂oczy膰. W efekcie po paru tygodniach b臋dziesz tak zm臋czony nat艂okiem zaj臋膰, 偶e b臋dziesz chcia艂 rzuci膰 wszystko w k膮t! Eksperci od zarz膮dzania czasem radz膮, aby obra膰 sobie 3 g艂贸wne cele i na nich skoncentrowa膰 swoje si艂y.

Utrzymanie motywacji na d艂ugi czas nie musi by膰 k艂opotliwe. Wszystko zale偶y od tego, jak podejdziesz do realizacji swoich cel贸w. Je艣li kt贸ra艣 z powy偶szych wskaz贸wek jest dla Ciebie inspiruj膮ca, koniecznie daj nam zna膰! Powodzenia! 聽