Jogurt z musem - catering dietetyczny Pomelo

Młody jęczmień pod lupą dietetyka

Superfoods podbijają serca miłośników zdrowej diety. Nic dziwnego! Przecież to, co naturalne, najlepiej służy naszemu zdrowiu.

Superfoods to produkty zawierające składniki wyjątkowo cenne dla naszego organizmu. Na tytuł super żywności zasłużyły sobie tym, że są naturalne, nieprzetworzone, a badania naukowe potwierdzają ich istotną rolę w zapobieganiu rozwoju chorób cywilizacyjnych (m.in. cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, miażdżycy, udaru mózgu, osteoporozy, nowotworów).

Codzienne zabieganie sprawia, że w naszej diecie często pojawiają się szybkie dania, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Dlatego potrzebujemy super produktów, aby dokarmić nasze komórki. Jednym z superfoods jest młody jęczmień.

Co to takiego?

To młode pędy jęczmienia dostępne w formie zielonego proszku. Zbierane są one w tej fazie rozwoju, w  której zawierają najwięcej składników odżywczych. To, co z w nich najcenniejsze to:

  • CHLOROFIL I BETA KAROTEN. Dwa związki o bardzo silnym potencjale antyoksydacyjnym. Oznacza to, że potrafią one sprawnie wyłapać wolne rodniki we krwi. To małe cząsteczki, które mogą uszkadzać zdrowe komórki, powodując ich szybsze starzenie się,  a nawet zapoczątkować w nich procesy nowotworowe.
  • BOGACTWO POTASU I WAPNIA. To minerały, które odkwaszają organizm. Jeśli ostatnio czułeś się senny, przemęczony, a twoja cera stała się ziemista, to jest to prawdopodobnie efekt zaburzenia delikatnej równowagi kwasowo-zasadowej. Młody jęczmień pomoże ci ją przywrócić.
  • BŁONNIK POKARMOWY. Stanowi on aż 56% młodego jęczmienia. Dzięki niemu uregulujesz pracę jelit, wyrównasz stężenie glukozy we krwi oraz dostarczysz cennej pożywki korzystnym bakteriom przewodu pokarmowego.

Z czym to się je?

Zaleca się spożywać 2 łyżeczki sproszkowanego jęczmienia dziennie. Najlepiej rozpuścić go w wodzie lub stosować jako dodatek do koktajli lub świeżych soków.

Na 200 ml płynu powinna przypadać 1 łyżeczka sproszkowanego jęczmienia. Ważne jest, aby napój nie był gorący, ponieważ na skutek wysokiej temperatury dojdzie do strat witamin, a także unieczynnią się enzymy zawarte w jęczmieniu. Powstały napój przyjmuj 2 razy dziennie na pół godziny przed jedzeniem, np. przed śniadaniem i przed kolacją.

W jakiej innej formie można wykorzystać młody jęczmień? W naszej diecie pudełkowej Pomelo stosujemy go jako dodatek do  jogurtów, płatków owsianych, surówek lub zup.

Do superfoods zaliczają się również nasiona chia. Możesz przeczytać o nich na blogu cateringu Pomelo tutaj: Nasiona chia – dlaczego stosujemy je w naszej diecie 

Sylwia, dietetyk Pomelo Food Comapny