Dietetyczne pu艂apki, kt贸rych nie wida膰

Ju偶 du偶o zmieni艂e艣 w swojej codziennej diecie, ale efekt贸w na wadze wci膮偶 brak? Uwa偶aj, bo mo偶e da艂e艣 si臋 nabra膰 na produkty, kt贸re tylko udaj膮, 偶e s膮 dietetyczne!

Postanowi艂e艣 od偶ywia膰 si臋 lepiej, pozamienia艂e艣 wiele produkt贸w na ich (rzekomo) zdrowsze zamienniki, a wskaz贸wka na wadze nadal ani drgnie? By膰 mo偶e zmiany, kt贸rych dokona艂e艣, wcale nie spowodowa艂y, 偶e dostarczy艂e艣 sobie w ci膮gu dnia mniej energii ni偶 potrzebuje Tw贸j organizm. A przecie偶 to ujemny bilans kaloryczny jest kluczem do tego, aby uruchomi艂y si臋 Twoje energetyczne rezerwy skumulowane w tkance t艂uszczowej. Poznaj dzi艣 5 produkt贸w, kt贸re wydaj膮 si臋 sprzymierze艅cami na diecie, a tak naprawd臋 mog膮 utrudni膰 Ci doj艣cie do celu!

1.WAFLE RY呕OWE

Zast膮pi艂e艣 nimi tradycyjne pieczywo lub stosujesz je jako niewinn膮 przek膮sk臋, kiedy 艂apie Ci臋 lekki g艂贸d? Wafle maj膮 co prawda niewiele kalorii 鈥 1 kr膮偶ek to jedynie oko艂o 30-40 kcal 鈥 ale nale偶膮 do mocno przetworzonych produkt贸w zbo偶owych, z kt贸rych w臋glowodany (inaczej cukry) szybko uwalniaj膮 si臋 z jelit do krwi. W efekcie po ich zjedzeniu poziom glukozy we krwi szybko ro艣nie, ale nied艂ugo potem r贸wnie szybko opada. Takie wahania st臋偶enia cukru we krwi powoduj膮, 偶e Tw贸j organizm ju偶 za chwil臋 zn贸w domaga si臋 posi艂ku i tworzy si臋 b艂臋dne ko艂o. Rezultat jest taki, 偶e po zjedzeniu wafli w bardzo nik艂ym stopniu zaspokajasz sw贸j g艂贸d, a wr臋cz聽 nap臋dzasz apetyt na kolejne posi艂ki.

2.P艂atki 艣niadaniowe typu FITNESS

Wcze艣niej zdarza艂o Ci si臋 powraca膰 do smaku dzieci艅stwa i je艣膰 na 艣niadanie czekoladowe kulki lub miodowe oponki z mlekiem? Jaki艣 czas temu jednak po偶egna艂e艣 si臋 z takimi p艂atkami i w zamian zacz膮艂e艣 stosowa膰 p艂atki typu fitness? Cho膰 ich nazwa sugeruje, 偶e b臋d膮 korzystnie wp艂ywa膰 na twoj膮 sylwetk臋, to prawda jest zupe艂nie inna! P艂atki fitness cz臋sto maj膮 oko艂o 360 kcal w 100 g, a znane czekoladowe kulki maj膮 ich 386 kcal. R贸偶nica jest bardzo niewielka, prawda?

3. SUSZONE OWOCE

Zrobi艂e艣 wielkie po偶egnanie tak偶e ze s艂odyczami, zast臋puj膮c je suszonymi owocami? Taka zmiana niew膮tpliwie wyjdzie Ci na zdrowie, bo suszone owoce bezsprzecznie wygrywaj膮 z ciastkami czy batonikami pod wzgl臋dem zawarto艣ci witamin, minera艂贸w czy b艂onnika. Jednak je艣li chodzi o kalorie, to maj膮 ich niewiele mniej ni偶 tradycyjne s艂odko艣ci. Dla przyk艂adu: 7 suszonych moreli ma niemal tyle samo kalorii co 1 baton Mars (210 kcal vs 212 kcal).

4. PRODUKTY LIGHT

Zupe艂nie przerzuci艂e艣 si臋 na produkty light? Niestety ich jedzenie te偶 powinno by膰 pod Twoj膮 kontrol膮. Zawsze por贸wnuj sk艂ady produkt贸w i upewnij si臋, czy np. dany serek w wersji lekkiej na pewno znacznie r贸偶ni si臋 kaloryczno艣ci膮 od jego 鈥瀗ormalnego鈥 odpowiednika. Producenci potrafi膮 przedstawi膰 nam dany produkt jako 鈥瀕ight鈥, bo uj臋li z niego t艂uszcz, ale w zamian dodali do niego cukru (bo przecie偶 musi smakowa膰 kupuj膮cym!). W efekcie kaloryczno艣膰 takiego serka prawie si臋 nie zmieni艂a, ale przez wspomniany ubytek t艂uszczu w 艣wietle prawa wyraz 鈥瀕ekki鈥 na takim serku nie jest 偶adnym oszustwem.

5. ORZECHY

Odstawi艂e艣 chipsy, krakersy, nachosy, paluszki, ale z t臋sknoty za chrupaniem si臋gn膮艂e艣 po orzechy? Owszem, s膮 one szalenie zdrowe 鈥 stanowi膮 kopalni臋 zdrowych t艂uszcz贸w, bia艂ka oraz minera艂贸w 鈥 ale w 100 g maj膮 oko艂o 500-600 kcal! Dla por贸wnania: 100 g paluszk贸w dostarcza 374 kcal, a 100 g chips贸w 520 kcal. Oczywi艣cie nie zach臋camy Ci臋, aby艣 powraca艂 do jedzenia ma艂o zdrowych przek膮sek tylko dlatego, 偶e s膮 mniej kaloryczne! Po prostu pami臋taj, 偶eby nie objada膰 si臋 orzechami. Dziennie wystarczy zje艣膰 ich oko艂o 20 g.

Jak widzisz, istniej膮 produkty, kt贸re wbrew pozorom nie s膮 takimi sprzymierze艅cami szczup艂ej sylwetki, jakimi wydaj膮 si臋 by膰. Ale teraz ju偶 jeste艣 tego 艣wiadom i mo偶esz dalej, spokojnie ruszy膰 do swojego wagowego celu! Pami臋taj, 偶e Pomelo Food Company z przyjemno艣ci膮 Ci w tym pomo偶e!